خرید مسکن

یکی از دردسرهایی که همواره برای جوانان وجود دارد، خرید مسکن می باشد که با توجه به نوسانات بالا و قیمت های سرسام آور مسکن تهیه مسکن برای هر کسی به همین راحتی امکان پذیر نخواهد بود. به همین منظور آن ها همواره به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند با جمع کردن پول و سرمایه گذاری سرانجام صاحب خانه شوند و از شر مستاجر بودن خود را برای همیشه رهایی بخشند. یکی از این راه های موجود پیش روی آن ها دریافت تسهیلات بانکی خرید مسکن است که آن ها می توانند با توجه به رتبه اعتباری بالای خویش از این تسهیلات بهره مند شده و بالاخره خود را صاحب خانه قلمداد سازند. از جمله بانک هایی که به ارائه تسهیلات بانکی به افراد حقیقی و حقوقی با توجه به رتبه اعتباری یا امتیاز اعتباری آن ها در سامانه جامع اعتبار سنجی بانکی همت می گمارد، بانک مسکن می باشد که پس از استعلام بانکی با توجه به نمره اعتباری یا رتبه اعتباری افراد مختلف، تسهیلات بانکی خویش را به آن ها اعطاء می کند تا بتوانند با کمک مبالغی که در این تسهیلات عاید آن ها می گردد، گام بسیار مستحکمی در راستای خرید و تهیه مسکن برای جوانان بردارد.

نحوه دریافت تسهیلات خرید مسکن بانک سامان

دریافت تسهیلات بانک سامان با توجه به رتبه اعتباری بالا

رتبه اعتباری افراد در شرکت اعتبار سنجی

رتبه اعتباری افراد در سامانه اعتبارسنجی برای دریافت تسهیلات بانکی بسیار حائز اهمیت می باشد. به این صورت که هر یک از افراد به منظور دریافت تسهیلات بانکی مبنی بر خرید مسکن می بایست حتما از رتبه اعتباری بالایی بهره مند بوده باشند. این رتبه اعتباری بدین صورت است که نبایستی در کارنامه اعتبار سنجی آن ها چک های برگشتی بسیار زیادی وجود داشته باشد که دال بر بد حساب بودن آن ها می کند. چرا که هر چقدر چک های برگشتی این افراد زیاد باشد، رتبه اعتباری آن ها نیز کاهش می یابد و آن ها دیگر قادر نخواهند بود که از تسهیلات بانکی برای خرید مسکن یا هر نوع تسهیلات دیگری بهره مند شوند. پس اولین گام برای بهره مندی از تسهیلات بانکی برای خرید مسکن، رتبه اعتباری خوب و بالا می باشد.

نحوه دریافت تسهیلات بانکی خرید مسکن بانک سامان

بانک سامان در همین راستا برای تسهیلات بانکی خود به کلیه افراد علاوه بر 18 درصد سود تسهیلات، سه درصد بیمه نظارت و سه درصد ریسک اعتباری را شامل حال تسهیلات بانکی خویش قرار داده است که در مجموع می توان گفت: سود واقعی تسهیلات خرید مسکن در بانک سامان چیزی حدود 24 درصد خواهد بود. کلیه افرادی با رتبه اعتباری بالا که می خواهند از تسهیلات بانکی بانک سامان بهره مند شوند، در نظر داشته باشند که آخرین زمان بازپرداخت اقساط بانکی این بانک 60 ماهه می باشد و سقف وام اعطاء شده به افراد حقیقی و حقوقی با رتبه اعتباری بالا 50 میلیون تومان می باشد. ولی همان طور که گفته شد برای دریافت این 50 میلیون توامان هر یک از افراد می بایست از رتبه اعتباری بالایی بهره مند بوده باشند. به این ترتیب که فاقد هر گونه چک های برگشتی باشند، سند ملکی می بایست به نام خود یا همسر وی باشد و سن بنای ملک نیز زیر 25 سال باشد و اعتبارسنجی آن ها نیز از طریق فیش حقوقی آن ها و نیز گردش حساب بازپرداخت اقساط آن ها صورت گیرد که تنها در صورت رتبه اعتباری مناسب به آن ها تسهیلات داده شود.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.