وام بانک و نحوه درخواست و دریافت آن نیازمند طی کردن مراحل متعدد و مختلفی است. اگر قبلا پس انداز یا مبلغ کامل برای خرید ملک خود در فرانسه نداشته باشید، بهترین راهکار دریافت وام از بانک‌ها و موسسات مالی فرانسه است. فرانسه عضو اتحادیه اروپا است و ممکن است برخی از قوانین بانکی در آن شبیه دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد اما همچنین ممکن است قوانین متفاوتی هم در این زمینه داشته باشند. اگر به طور جدی متقاضی خرید ملک در فرانسه و دریافت وام و تسهیلات هستید، باید قبل از انجام هر کار دیگری،درخواست وام خود را از بانک‌ها و موسسات مالی ارائه دهید تا هرچه زودتر شرایط خرید ملک در فرانسه مهیا شود. برنامه ریزی پیش رو به شما ایده‌ می‌دهد که چقدر می‌توانید برای ملک در فرانسه هزینه کنید و می‌توانید پیامدهای مالی احتمالی آینده خرید خود را بررسی کنید.

شرایط دریافت وام بانک در فرانسه چیست؟

ریسک‌های مرتبط با خرید ملک در فرانسه به طور سنتی همیشه بسیار پایین بوده است. بر خلاف ماهیت پر ریسک خرید ملک در برخی از کشورهای اروپایی دیگر، به لطف اقتصاد نسبتا قوی تر این کشور، از نگرش اعطای وام بانک از بانک‌ها و موسسات مالی خود پشتیبانی می‌کند. به طور کلی وام گیرندگان در فرانسه تنها مجاز به پرداخت اقساط وام تا یک سوم از کل درآمد ماهانه خود هستند و گرچه وام دهندگانی نیز وجود دارند که تنها در صورتی به افراد متقاضی وام می‌دهند که رتبه اعتباری خوب و تایید شده‌ای داشته باشند. در فرانسه برای مشتریانی که درآمد ثابت ندارند، درخواست وام می‌تواند مسئله‌ای چالش برانگیز باشد. بانک‌ها بیشتر تمایل دارند که به یک کارمند حقوق بگیر که حداقل سه سال سابقه اشتغال با تایید کارفرما را داشته باشد، وام دهند. برای افرادی که مقیم فرانسه نیستند شانس کمی برای دریافت وام و تسهیلات از بانک‌ها و موسسات مالی این کشور دارند. نرخ بهره وام بانک در فرانسه بسیار پایین‌تر از نرخ بهره وام بانک در دیگر کشورهای اروپایی است. پرداخت وام در بانک های فرانسه مانند دیگر کشورها بعد از اعتبار سنجی بانکی افراد انجام می شود.

تا چه میزان می‌توان وام بانک از بانک‌های فرانسه گرفت؟

برای ساخت و سازهای موجود یا جدید فرانسه، بانکهای فرانسوی به طور متوسط ​​تا 80٪ از کل ارزش ارزیابی شده خانه شما (نه همیشه برابر با قیمت خرید)، هزینه‌های آژانس املاک و هزینه‌های نوسازی وام می‌دهند. اما در بعضی موارد ممکن است تا 100٪ از قیمت خرید خانه وام داده شود. توجه داشته باشید که هرچه وام بانک بزرگتر باشد، میزان پرداخت ماهانه بیشتر می‌شود و بنابراین شکاف بین درآمد اجاره و پرداخت اقساط وام افزایش می‌یابد. این را می توان با وام گرفتن در مدت زمان طولانی‌تر جبران کرد.

نحوه دریافت وام بانک در کشور فرانسه چگونه است

پرداخت وام بعد از اعتبارسنجی

مدارک لازم برای دریافت وام بانک فرانسه چیست؟

مدارک لازم برای دریافت وام بانک در فرانسه عبارتند از:

مدارک شناسایی:

گذرنامه ، گواهی ازدواج ، قبوض انرژی، council tax bill

درآمدها:

 payslips، پیشنهاد اشتغال، درآمد بازنشستگی ، P60s یا W2s ، اجاره نامه برای درآمد اجاره ، حساب‌های شرکت و نامه حسابداری برای خود اشتغالی

بدهی‌ها:

صورت حساب‌های وام ، اظهارات وام خودرو و شخصی‌، صورت حساب‌های کارت اعتباری

دارایی‌ها:

ارزیابی املاک، صورت‌های سهام ، حساب پس انداز، سایر سرمایه گذاری ها

مالیات:

اظهار نامه‌های درآمد داخلی، 1040s ، اطلاعیه‌های ارزیابی

اظهارات بانک:

بررسی تراکنش‌های 90 روز گذشته همه حساب‌های بانکی

روند درخواست وام مسکن فرانسه چگونه است؟

1. فرم پیش درخواست وام بانک را پر کنید.

2. در مورد پرداخت اقساط وام تصمیم گیری کنید.

3. فرم درخواست وام و مدارک و اسناد آن را دریافت کنید.

4- شرایط بازپرداخت و پرداخت وام خرید مسکن را تایید کنید.

5- درخواست خود را مطابق روش بانک فرانسه بسته بندی کنید و به صورت الکترونیکی به بانک ارسال کنید، ممکن است پس از مطالعه پرونده شما اسناد اضافی نیز درخواست شود.

6. اسناد پشتیبان برای بانک منتخب برای تکمیل و بازگشت برای شما ارسال شده یا از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود (فرم‌های خاص بانک ، بیمه عمر و غیره)

7. فرم‌های باز کردن حساب بانکی فرانسه برای شما ارسال یا از طریق ایمیل ارسال می شود.

8. در کمیته پذیرش ریسک وام در بانک در مورد پرداخت وام تصمیم گیری می‌شود، پیشنهاد پرداخت وام چاپ و ارسال می‌شود.

9. حداکثر 11 روز پس از تاریخ دریافت درخواست اولیه وام پیشنهاد وام مسکن پذیرفته و ارسال می‌شود.

10- پس از ارسال پیشنهاد تایید شده وام، بانک رهنی فرانسه به دفتر اسناد رسمی فرانسه اطلاع می‌دهد که وام‌های رهنی آماده برای پرداخت به متقاضی باشد.

وام بانک

برای واجد شرایط بودن دریافت وام مسکن فرانسه، چه چیزی لازم است؟

معیارهای تصمیم گیری در مورد پذیرش اعطای وام در فرانسه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است. سه معیار کلیدی وجود دارد که بانک‌های فرانسه برای تایید صلاحیت اعطای وام از آنها استفاده می‌کنند، عبارتند از:

1. 33٪ نسبت بدهی به درآمد:

پرداخت وام بانک جدید به علاوه پرداخت بدهی ماهانه موجود (وام‌ها، اجاره برای اقامت، وام خودرو ، وام‌های شخصی وکارت‌های اعتباری) نباید از یک سوم درآمد ناخالص ماهانه به اضافه درآمد اجاره‌ای جدید برای کلیه وام گیرندگان بیشتر باشد. بانک‌ها فقط 70 تا 80 درصد از درآمد اجاره را برای محاسبه بازپرداخت اقساط وام حساب می‌کنند. اگر خود اشتغالی باشید، بانک با در اختیار داشتن درصد مالکیت شما از سود خالص (متوسط ​​سود خالص بیش از 3 سال که به عنوان سود سهام گرفته شده باشد یا نباشد) به علاوه آخرین حقوق سالانه درآمد را محاسبه می کند. بانک‌ها حداقل 3 سال  برای سودآوری در تجارت در نظر می‌گیرند. این قوانین گسترده است زیرا جزئیات نحوه محاسبه و درآمد و بدهی‌های حساب شده هر بانک با بانکی دیگر متفاوت است.

2. دارایی خالص:

بانک‌های فرانسه به ارزش دارایی‌ها از جمله بدهی‌های املاک و مستغلات، برنامه پس انداز، بیمه عمر، سهام یا سایر سرمایه گذاری‌ها می‌پردازند. این برای نشان دادن ثبات مالی بسیار مهم است. آنها همچنین باید مدارکی را ببینند تا اثبات کنند که درآمد شما از کجا خواهد آمد.

3. درآمد پس از پرداخت مالیات:

همچنین بانک‌ها درآمد پس از پرداخت مالیات را به عنوان نشانه‌ای از ثبات مالی محاسبه می‌کنند. هرچه افراد خانواده بیشتر باشند، درآمد پس از پرداخت مالیات نیز بیشتر می‌شود.

چگونه می توان وام بانک فرانسه خود را پرداخت کرد؟

از شما خواسته می‌شود که یک حساب بانکی در بانک‌های کشور فرانسه باز کنید که از آن می‌توان برای پرداخت اقساط وام بانک و بیمه عمر استفاده کرد. حساب باز کردن در بانک‌های فرانسه هزینه‌ای ندارد، به طور متوسط هزینه‌ای پنج تا نه یورو در ماه خواهد داشت. توجه داشته باشید که هزینه تشکیل پرونده باز کردن حساب بانکی در فرانسه و بیمه عمر معمولا با اولین پرداخت اقساط وام از حساب شما کسر می‌شود اما برخی از بانک‌ها پس از پذیرش پیشنهاد وام این هزینه را می‌گیرند.

منابع: everythingoverseas & francehomefinance

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.