استعلام بانکی بانک ها

در این قسمت برآنیم تا به یکی دیگر از نکات در خصوص استعلام بانکی بانک ها سخن به میان آوریم. همان طور که پیش از این یادآور گشتیم؛ اشخاص می توانند با مراجعه به بانک در جهت استعلام بانکی حساب خویش اقدام نمایند. در این خصوص به ذکر چندین پرسش و پاسخ و چالش های پیش رو پرداخته شد و با تمامی این چالش ها و پاسخ های شفاف و دقیق آن ها آشنایی حاصل شد. در این قسمت می خواهیم به یک چالش دیگر در این زمینه بپردازیم تا با پاسخ دادن به آن، این چالش نیز برطرف گردد.

چالش بانکی در خصوص استعلام بانکی به افراد

چالشی که در این زمینه در بانک ها وجود دارد باز هم در خصوص استعلام بانکی است. به واقع ما در مطالب گذشته آموختیم که بانک ها پس از احراز هویت افراد و دریافت مدارک و مستندات لازم در جهت شناسایی آنان رو به استعلام بانکی آن ها می آورند و حتی در خصوص اطلاعات وارد آمده در این نوع از استعلام ها نیز آشنا گردیدیم. در این قسمت می خواهیم به یک چالش دیگر نیز پاسخ دهیم. چالش پیش روی ما در این مختصر این است که آیا بانک ها استعلام بانکی را به شخصی غیر از صاحب حساب ارائه می دهند  یا خیر؟ این سوال و چالشی است که ممکن است ذهن هر شخصی را درگیر خود سازد. اما برای پاسخ گویی به جواب این چالش و زدودن هر گونه ابهامی در این باره پیشنهاد می گردد که تا پایان با ما همراه باشید تا بتوانیم با ارائه پاسخی شفاف و واضح تمامی ابهامات شما را در خصوص استعلام بانکی و نکات پیش روی آن برای شما مشتریان عزیز برطرف نماییم.

استعلام بانکی بانک ها

استعلام بانکی

پاسخ به چالش پیش رو

برای پاسخ دادن به این چالش و سوال در خصوص استعلام بانکی می توان به ضرس قاطع خیال همگان را راحت ساخت و اذعان نمود با توجه به اهمیت این موضوع بانک ها نمی توانند استعلام بانکی را به شخصی به غیر از صاحب حساب ارائه دهند. چرا که در این صورت ممکن است عواقب زیادی را در پی داشته باشد و مورد سوء استفاده خیلی ها واقع گردد. بنابراین در این مورد حیاتی به هیچ عنوان بانک ها نباید استعلام بانکی را به شخصی به غیر از صاحب حساب تحت هر شرایطی اعطاء نمایند تا از عوارض و عواقب بعد از آن مبراء گردند. بنابراین با این وجود مشتریان نسبت به استعلام بانکی خود کاملا مطمئن می گردند که به غیر از آن ها هیچ کس نمی تواند استعلام بانکی وی را در نزد بانک ها مشاهده سازد. بانک ها نیز در این گونه مسائل بسیار سخت گیر بوده و تنها با گرفتن مدارک شناسایی و تشخیص چهره فرد رو به استعلام می آورند و در غیر این صورت اگر با کوچکترین شک و شبهه ای رو در رو گردند؛ به هیچ عنوان برای چنین فردی استعلام بانکی را ارائه نمی سازند.

بنابراین به طور کلی پاسخ به سوال و چالش پیش رو منفی می باشد و بانک ها استعلام را به هیچ عنوان به شخصی به غیر از صاحب حساب ارائه نمی دهند. ولی همانطور که می دانید برای هر قاعده و قانونی، استثنایی هم وجود دارد. استثنایی که در این خصوص وجود دارد این امر می باشد که بانک ها تنها در  جواب مقام قضایی می توانند استعلام را به شخصی غیر از صاحب حساب ارائه دهند و در غیر این صورت از ارائه هر گونه استعلامی به افراد دیگر اکیدا می بایست خودداری ورزند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.