وقتی می‌خواهید با فردی رابطه تجاری برقرار کنید، با اطلاع یافتن از رفتار اعتباری گذشته فرد می توانید ریسک  معاملات خود را کاهش دهید.

موارد متعددی از این شرایط وجود دارد:

فروشنده‌ی محصولی هستید و می‌خواهید از خریدار چک وعده دار دریافت کنید، اما نمی‌دانید چک او معتبر است یا خیر.
قصد دارید با فردی ارتباط تجاری داشته باشید اما از میزان اعتبار او اطلاعی ندارید.
قصد دریافت وام یا تسهیلات دارید، اما بانک مورد نظر ضمانت‌های زیادی می‌خواهد.
 شرایط بالا به این دلیل به وجود آمده‌ است که میزان اعتبار یکی از طرفین موضوع مشخص نیست.

در اکثر کشورهای جهان، برای دریافت تسهیلات بانکی و برقراری مراودات تجاری، سامانه‌های اعتبارسنجی وجود دارد. در ایران نیز رفتار اعتباری همه افرادی که در شبکه بانکی فعالیت دارند، جمع آوری و تحلیل می‌شود تا اعتبار هر فرد مشخص شود. سامانه اعتبارسنجی «آیس» این گزارش را دراختیار متقاضیان قرار می‌دهد. طبق قرارداد همکاری بلند مدت بین سامانه اعتبار سنجی «آیس» و «اپلیکیشن همراه کارت»، از این پس تمامی افراد می‌توانند با نصب این اپلیکیشن و وارد کردن کد ملی، به راحتی گزارش اعتباری خود را مشاهده نمایند. به دلایل امنیتی و شرایط احراز هویت آنلاین، کد ملی وارد شده باید با شماره ملی مالک سیم‌کارت مطابقت داشته باشد. جهت دسترسی به این خدمت کافیست در اپلیکیشن همراه کارت، گزینه «گزارش اعتبار بانکی» را انتخاب نمایید. برای اطلاع از جزئیات شیوه دریافت گزارش خود، راهنمای استعلام گزارش اعتبار بانکی را مطالعه کنید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.