اعتبارسنجی توسط شرکت‌هایی انجام می‌شود که اطلاعات مالی و اعتباری افراد را جمع آوری و نگهداری می‌کند و آنها را به صورت یک گزارش اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری به وام دهندگان، اعتباردهندگان و مصرف کنندگان می‌فروشد. در حالی که ده‌ها دفتر اعتباری در سراسر ایالات متحده وجود دارد، اکثر مصرف کنندگان با سه عدد از آنها یعنی Equifax، Experian و TransUnion آشنا هستند. اینها سه شرکت بزرگ اعتبار سنجی در ایالات متحده آمریکا هستند. آنها همچنین ده‌ها راه حل ارائه می‌دهند که به گرفتن تصمیم گیری‌های بهتر برای رونق و پیشرفت کسب و کارتان کمک می‌کنند. با پرداخت کمی هزینه می‌توانید این راه حل‌ها و راهکارهای تخصصی و حرفه‌ای را دریافت کنید.

انواع اطلاعاتی که شرکت‌های اعتباری جمع آوری می‌کنند

شرکت‌های اعتبار سنجی جزئیات مربوط به شما و تاریخ اعتبار کارت‌های اعتباری‌تان را نگه می‌دارند، از زمانی که اولین حساب کارت اعتباری خود را باز کردید. به عنوان مثال، شرکت‌های اعتبارسنجی اطلاعاتی چون: تاریخ بازپرداخت اقساط، میزان اعتبار موجود، میزان اعتبار مورد استفاده، جمع آوری بدهی‌ها، جزئیات سوابق عمومی مانند ورشکستگی و مالیات در مورد حساب‌های کارت اعتباری مشتریان جمع آوری می‌کنند.

شرکت‌های اعتبار سنجی همچنین اطلاعاتی به غیر از حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری مربوط به شما را از جمله آدرس‌های محل سکونت و محل کار فعلی و قبلی، نام و مشخصات کارفرمای فعلی و قبلی، تاریخ تولد و اطلاعات حقوق دریافتی را در صورت امکان در اختیار شما قرار می‌دهند. در حالی که این اطلاعات برای محاسبه نمره و رتبه بندی اعتباری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، کسب و کارها ممکن است از آنها برای تایید هویت شما استفاده کنند.

همه‌ی چیزهایی که باید درباره شرکت‌های اعتبارسنجی بدانید

شرکت اعتبارسنجی

شرکت‌های اعتبار سنجی اطلاعات خود را از کجا به دست می‌آورند؟

شرکت‌های اعتبار سنجی به بانک‌ها و سایر شرکت ها وابسته هستند تا اطلاعات مصرف کننده را از آنها بگیرند. شرکت‌های اعتبار سنجی همچنین این اطلاعات را می‌توانند از اداره‌های حسابداری و حسابرسی دریافت کنند. به طور کلی این شرکت‌ها از منابع مختلف برای کسب اطلاعات استفاده می‌کنند و معمولا اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک نمی گذارند، بنابراین گزارش اعتبار سنجی شما ممکن است کمی از شرکتی نسبت به شرکت دیگر متفاوت باشد. گزارش‌های کل حساب ممکن است از گزارش اعتباری بیشتر و بزرگتر باشد.

چه کسانی از اطلاعات اعتبار سنجی استفاده می‌کنند؟

بانک‌ها و صادرکنندگان کارت‌های اعتباری، بزرگترین و مهمترین شرکت‌هایی هستند که از اطلاعات مالی استفاده می‌کنند. وام دهندگان و ارائه دهندگان تسهیلات مالی از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد دادن وام و تسهیلات به افراد استفاده می‌کنند. کارفرمایان، شرکت‌های بیمه، صاحبخانه‌ها و جمع آوری کننده‌های بدهی‌ها همه‌ی این اطلاعات را از شرکت‌های اعتبار سنجی درخواست می‌کنند. این شرکت‌ها لیست‌های اولویت بندی شده مشتریان خود را از نظر مالی و اعتباری به بانک‌ها و شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند تا به این شرکت‌ها کمک کنند تا تصمیم بگیرند که به کدام مشتری وام، تسهیلات و خدمات مالی و اعتباری بدهند.

ارائه خدمات رایگان توسط شرکت‌های اعتبارسنجی

بر طبق قانون فدرال ایالات متحده آمریکا هر فردی می‌تواند از یکی از این شرکت‌ها هر سال به صورت رایگان یک گزارش اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری دریافت کند. این خدمات رایگان می‌تواند برای افراد مختلف بسیار مفید و کاربردی باشد. البته در نسخه رایگان تمامی خدمات مالی و اعتباری ارائه نمی‌شود و باید برای گرفتن خدمات، مشاوره و گزارش‌های تخصصی و حرفه‌ای باید هزینه کنید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.