تاثیر استعلام بانکی چک های برگشتی بر پایه خوش حسابی یا بد حسابی افراد

همانطور که تاکنون آموخته ایم؛ می توان برای اطلاع از چک های برگشتی افراد با مراجعه به بانک استعلام بانکی نمود تا پس از استعلام یادشده بتوان نسبت به خوش حساب بودن یا بد حساب بودن افراد تصمیم گیری نمود. اطلاعاتی در دل این استعلام بانکی وجود دارد که با توجه به اطلاعات مندرج در این استعلام ها می توان به این نتیجه دست یافت که فرد مورد نظر، در انجام معاملات خویش فردی خوش حساب بوده است و به موقع نسبت به چک نمودن حساب خویش اقدام نموده است یا اینکه فردی بد حساب بوده است که وضعیت وی در استعلام بانکی نشانگر بد حسابی وی و وجود چک های برگشتی بیشمار وی در بازار معاملات است. تمامی این مسائل را پیش از این خواندیم و متوجه شدیم. حال در این بخش در صدد این هستیم که به این نکته دست یابیم که آیا تنها استعلام بانکی از چک های برگشتی نشانگر خوش حسابی یا بد حسابی افراد می باشد یا اینکه می توان برای این منظور به سامانه اعتبارسنجی متمسک شد؟ برای پاسخ گویی به این سوال ابتداء می بایست به ذکر این مسائل دست یافت که سامانه اعتبار سنجی چه نکات و اطلاعاتی را در اختیار متقاضی قرار می دهد و اینکه آیا اطلاعات یاد شده در خوش حسابی یا بد حسابی افراد تاثیرگذار هستند یا خیر؟ در ادامه به این مسائل خواهیم پرداخت.(دریافت گزارش اعتباری راهیه برای فهمیدن خوش حساب یا بد حساب بودن مشتریان)

تاثیر استعلام بانکی چک های برگشتی بر پایه خوش حسابی یا بد حسابی افراد

تاثیر چک برگشتی بر رتبه اعتباری

سامانه اعتبارسنجی آیس

همانطور که می دانید بانک ها در راستای استعلام بانکی به هنگام ارائه هر گونه تسهیلات و یا تخصیص منابع مالی به متقاضیان خود، پس از حصول اطمینان خاطر از صحت مدارک هویتی وی برای خوش حسابی یا بد حسابی مشتریان حقیقی و حقوقی خودشان دست به استعلام بانکی می زنند و به واقع می توان گفت بانک ها پس از احراز هویت و برآورد میزان خوش حسابی مشتریان خود، به متقاضیان خود تسهیلات می بخشند و در غیر این صورت با مواجه شدن به بدحسابی مشتریان خود از هر گونه خدمات و تسهیلات به وی خودداری می ورزند. در این بین سامانه اعتبارسنجی به صورت یکپارچه کلیه اطلاعات جمع آوری شده از حساب مشتریان خود را در سراسر بانک های کشور فراهم آورده است تا از طریق اطلاعات درج شده در گزارش اعتباری یا رتبه اعتباری آنان به خوش حسابی یا بد حساب بودن آنان اطمینان حاصل نمایند. بنابراین با توجه به اینکه در سامانه اعتبار سنجی علاوه بر چک های برگشتی اطلاعات مندرج بسیار زیاد دیگر نیز وجود دارد؛ به ضرس قاطع می توان گفت که در تبیین میزان خوش حسابی یا بد حسابی این سامانه اعتبارسنجی است که بیش از استعلام بانکی به ما خدمات ارائه می سازد تا ما را از خوش حساب بودن یا بد حساب بودن مشتریان یاری سازد. بنابراین سامانه اعتبار سنجی علاوه بر خدمتی که به استعلام چک های برگشتی به مشتریان خود ارائه می دهد، اطلاعات مفید دیگری را نیز در اختیار آن ها قرار می دهد تا با بهره گیری از این اطلاعات میزان خوش حساب یا بدحسابی مشتریان با وضوح بیشتری آشکار گردد. به گونه ای که جای هیچ شک و شبهه ای نسبت به این موضوع به وجود نیاید .یکی از اطلاعات ارزشمندی که سامانه اعتبارسنجی در راستای خوش حسابی یا بدحسابی مشتریان به ما عرضه می دارد، در زمینه آخرین وضعیت و جزئیات پرداخت اقساط تسهیلات گیرندگان  است که می توان با بهره گیری از اطلاعات آن نسبت به اقساط عقب افتاده و سوابق منفی مطلع گشت که نشانگر میزان بد حسابی می باشد. بنابراین سامانه اعتبارسنجی در زمینه استعلام بانکی به میزان خوش حسابی یا بدحسابی مشتریان به ما کمک بیشتری می کند. برای این منظور عددی بین  0 تا 900 در نظر گرفته شده است که هر چقدر نمره اعتباری فرد به عدد 900 نزدیک تر باشد، نشان دهنده خوش حسابی مشتری و بالعکس هر چقدر از این عدد دور باشد، نشان دهنده بدحسابی وی می باشد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.