استعلام چک برگشتی
در حال حاضر انجام و اعتبار معاملات بر اساس چک برگشتی می باشد و نگرانی بسیار زیادی بین طرفین معامله وجود دارد که شخص خریدار دارای چک برگشتی هست و یا خیر و یا اینکه از وضعیت رنگ چک که میزان خوش حسابی شخص را نشان می دهد  بی اطلاع هستند . توضیح ساده اینکه تا زمانی که چک پاس نشود ارزشی برای فروشنده ندارد و این موضوع ارزش آن به مبلغ نوشته شده در آن ربطی ندارد پس ارزش یک چک به پاس شدن آن است برای اینکه مطمعن شویم آیا چک صادر کننده پاس می شود و یا خیر می توانیم از گزارش ذینفع حقیقی استفاده کنیم. همانطور که گفته شد وضعیت رنگ چک میزان خوش حسابی شخص را نشان می دهد و با توجه به آن رنگ ( وضعیت اعتباری صادر کننده چک ) می توان احتمال پاس شدن آن چک را پیش بینی کرد. بسیاری از افراد از چک های برگشتی خود اطلاع دقیق ندارند و گاهی پیش می آید که حسابشان مسدود شده و به خیال اینکه تمامی چک های برگشتی رفع سو اثر شده است می خواهند از حسابشان استفاده کنند ولی می بینند که حسابشان هنوز مسدود است و نمی دانند کدام چکشان از کدام بانک برگشت خورده است که در تمامی موارد بالا نیاز دارند به صورت آنلاین از چک های برگشتی خود و وضعیت اعتباری و رنگ چک هایشان اطلاع داشته باشند که در اسرع وقت نسبت به رفع سو اثر آن اقدام کنند و برای این کار نیاز دارند استعلام چک برگشتی با کد ملی انجام دهند. در پایین همین صفحه وضعیت رنگ های چک لصورت کامل توضیح داده شده است.

استعلام چک برگشتی

استعلام چک برگشتی با کد ملی
برای اینکار در سامانه آیس شما می توانید گزارش ذینفع واحد حقیقی خود و یا مشتریان را دریافت کنید. در گزارش ذینفع واحد حقیقی تمامی اطلاعات چک برگشتی از جمله رنگ چک که نشان دهنده اعتبار شخص می باشد موجود است علاوه بر آن اطلاعات کاملی از تمامی جزییات چک های برگشتی از جمله تاریخ برگشت، مبلغ چک و .... در گزارش ذینفع دریافت خواهید کرد.
فقط کافیست در سایت آیس در قسمت ذینفع واحد ( حقیقی ) با وارد کردن شماره همراه و کد ملی منطبق با آن استعلام چک برگشتی خود را دریافت نمایید. (همین حالا استعلام چک برگشتی خودتان و یا مشتریانتان را با کد ملی را دریافت نمایید. )

توضیح وضعیت رنگ های چک:

  • سفید: سفید به این معناست که صادرکننده چک فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی بوده یا در صورت وجود سابقه، تمامی موارد رفع سوء اثر شده است.
  • زرد: زرد به معنای داشتن یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ 50میلیون ریال تعهد برگشتی است.
  • نارنجی: وضعیت نارنجی نشان می دهدکه صادرکننده چک دارای دو الی چهار فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است.
  • قهوه ای: قهوه ای از این حکایت دارد که صادرکننده چک دارای پنج تا ده فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ 500میلیون ریال تعهد برگشتی است.
  • قرمز: قرمز نیز حاکی از این است که صادرکننده چک دارای بیش از ده فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ 500میلیون ریال تعهد برگشتی است.
نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.