در مطلب قبلی در مورد اینکه چگونه می توان از سابقه اعتبار معاملات قضایی افراد طرفین معامله آگاهی پیدا کرد توضیح دادیم و توضیح داده شد که این گزارش اعتبار معاملات قضایی چگونه به طرفین معامله در جهت جلوگیری از سو استفاده و کلاه برداری کمک می کند و نیز بیان کردیم که در این گزارش چه اطلاعاتی مربوط به انواع محکومیت های مالی افراد ارائه می شود. که در ذیل بقیه این اطلاعات تعریف و توضیح مختصر از هرکدام بیان می شود.

اعتبار معاملات قضایی محکومیت مالی

اطلاعات ارائه شده در استعلام اعتبار معاملاتی قضایی ( محکومیت مالی ) افراد:
معسر:
شخصی که بدلیل نداشتن دارایی و یا دسترسی به اموالش توانایی پرداخت هزینه دادرسی ندارد. یا به عبارتی توانایی مالی برای داشتن وکیل نیز ندارد.
متهم:
شخصی که بنا بر دلایل موجود در پرونده یفری و با در نظر بازپرس یا دادیار پرونده، اتهام بر او وارد بوده  مظنون و متهم به ارتکاب جرم می باشد. متهم هنوز اتهامش در دادگاه ثابت نشده اشت.
محکوم:
فردی که پس از رسیدگی در دادسرا و یا دادگاه، علیه او حکم محکومیت صادر شده است.
محکومیت مالی:
طلبکار مجبور است با حکم دادگاه طلب خود را وصول کند قانون گذار اموالی که به ضروریات زندگی بدهکار یا محکوم مالی باشد را معاف از توقیف می داند.
با دریافت اعتبار معاملات قضایی محکومیت مالی افراد می توانید خود را از خطراتی که در پی اطلاع نداشتن از این موضوع گریبانگیر می شود مصون بدارید. (همین حالا برای دریافت استعلام اعتبار معاملاتی افراد مورد معامله خود اقدام نمایید.)

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

احمد نوشت : 1402/11/30
عالی هست ممنون که به فکر مردم هست
پاسخ
فرهادآقائی نوشت : 1402/11/30
برنامه خوبیه من همیشه از طریق این برنامه استعلام میگیرم
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.