در بسیاری از موارد طرفین معامله از یکدیگر شناختی ندارند و این عدم شناخت دلیل بر افزایش ریسک آن معامله می شود. با دریافت استعلام معاملات قضایی تا حد بسیار زیادی می توان ریسک آن معامله را کاهش داد و از بروز خطر مورد سو استفاده و کلاه برداری قرار گرفتن جلوگیری کرد.
یکی از خدمات ارائه شده در سامانه آیس استعلام اعتبار معاملاتی قضایی محکومیت مالی است که با استفاده از این گزارش می توانید خود را از خطرات پیش رو مصون بدارید.

در استعلام اعتبار معاملاتی قضایی ( محکومیت مالی ) چه اطلاعاتی ارائه می شود؟
1.    ممنوع المعامله
فردی که به خاطر موارد قانونی ممنوع المعامله می شود این اشخاص توسط قانون گذار از معامله منع هستند.
2.    محجور
فردی که فاقد عقل، رشد و کبر است و از تصرف در مال خود منع شده مانند صغیر، صفیه و نون.
3.    مفقود الاثر
فردی که از محل سکونت خود خارج شده و خبری از او نیست و از این بی خبری مدت زمان زیادی می گذرد. اموال این شخص توسط یک امین مدیریت می شود که این امین توسط محاکمه انتخاب می شود.
4.    متوفی فرضی
فردی که از غیبت او مدت زمان زیادی گذشته و فرض بر زنده نبودن اوست.
5.    متوقف
در حقوق همان ورشکستگی است در معنای لغوی به معنای یک جا ماندن می باشد فرد متوقف از پرداخت مطالبات و دیون ناتوان است ابن فرد نمی تواند به تعهدات خود عمل کند.
6.    ورشکسته
ورشکسته یک شخص حقیقی و یا حقوقی است که از پرداخت بدهی های خود ناتوان است. ورشستگی بر اساس حکم دادگاه اعلام می شود.

اعتبار معاملات قضایی محکومیت مالی

دریافت استعلام اعتبار معاملاتی قضایی محکومیت مالی چه مزیت هایی دارد؟
همانطور که در بالا گفته شد با استعلام اعتبار معاملاتی قضایی محکومیت مالی می توانید از هر یک از انواع محکومیت های مالی شخصی که می خواهید با او مراودات اقتصادی و مالی داشته باشید را اطلاع پیدا کنید که با این کار جلوی یک ضرر را بگیرید.
نحوه کار بسیار ساده است به راحتی می توانید شماره همراه و کد ملی منطبق با هم را وارد کنید و با دریافت کد تاییدی که به شماره همراه وارد شده ارسال شده است اطلاعات محکومیت مالی افراد را دریافت نمایید در نظر داشته باشید که اگر شخص مورد معامله در این رابطه کد تایید را به شما اعلام نکند و یا به قول معروف شما را در تعارف بگذارد این هم موضوعی ابهام برانگیز است. 

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

محمدهادی محمدی نوشت : 1402/11/23
بسیار عالی
پاسخ
امید نوشت : 1402/11/19
خوب
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.