ممنوع المعامله
هستند افرادی که به خاطر موارد قانونی ممنوع المعامله می شوند. افراد ممنوع المعامله توسط قانون گذار نمی توانند معاملات انجام دهند این معاملات شامل تمامی موارد از جمله شامل اموال خود شخص نیز می شود. در نظر باید داشت که منظور از اشخاص، افراد حقیقی و حقوقی می باشد.
کدام یک از افراد ممنوع المعامله می باشند؟
1.    افرادی که بالغ و عاقل نباشند
2.    افراد ورشکسته
3.    محکومین جرائم مالی
افراد گروه اول بدلیل مصالح خودشان و اطرافیان ممنوع المعامله هستند و افراد گروه دوم و سوم بدلیل جرائمی که مرتب شده اند فاقد وجاهت قانونی می باشند و دفاتر اسناد رسمی اجازه تنظیم سند برای این افراد را ندارند.

استعلام ممنوع المعامله با کد ملی

 

استعلام ممنوع المعامله بودن افراد
برای این کار می توان به دفاتر اسناد رسمی، دادستانی ها و یا ادارات ثبت اسناد و املاک مراجعه نمایید که این کار وقت گیر و بدلیل در دسترس نبودن این دفاتر و ادارات در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای هفته دریافت استعلام اعتبار معاملاتی افراد را با مشکل مواجه می کند بدین منظور سامانه آیس گزارش ذینفع افراد که شامل استعلام ممنوع المعامله با کد ملی نیز هست را ارائه می دهد.
در سامانه آیس بعد از ورود کد ملی و شماره همراه برای شخصی که نیاز به دریافت استعلام اعتبار معاملاتی او هست کد تایید پیامک می شود که بعد از وارد کردن آن کد استعلام ممنوع المعالمه بودن را دریافت کرد.
 در پایان شایان ذکر است اگر شخصی که با او می خواهید معاملاتی داشته باشید این کد را در اختیارتان قرار ندهد خود این موضوع شک بر انگیز است.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

مریم جهان آبادی نوشت : 1402/11/13
مقاله به خوبی انجام شد
پاسخ
راضيه نوشت : 1402/11/10
با سلام آیس گزارشش هم بهتر شده هم بدتر ..قبلا ضمانتها رو هم نشون میداد و معوقات ضمانتی که شخص کرده ولی الان فقط وام های گرفته شده توسط شخص رو فقط نشون میده باید ضمانت‌های در جریان بازهم اضافه بشه ولیکن چک برگشتی و استعلام املاک و حتی میزان اقساط خیلی خوب بیان شده و به روز هست متشکر اون مورد هم برطرف کنید عالی میشه دیکه بانک نمیریم
پاسخ
علی رمضانی نوشت : 1402/11/10
در خصوص ادامه کار و تصمیمات کاری تاثیر گذار بود
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.