پرداخت تسهیلات با توجه به رتبه اعتباری اشخاص

رتبه اعتباری نشان دهنده خوش حسابی اشخاص نزد بانک ها و موسسات اعتباری است هر چه میزان این رتبه بالاتر باشد شخص، خوش حساب تر محسوب می گردد.

وام دهندگان و فروشندگان اقساطی کالا و خدمات بعد از بررسی گزارش اعتبار سنجی شخص تعیین میکنند با چه شرایطی نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کنند. در نتیجه هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند با دریافت گزارش اعتباری خود دلایل کسب رتبه را بررسی و نسبت به افزایش رتبه اعتباری اقدامات لازم را انجام دهد.

وام 150 میلیونی با یک ضامن 

مدیرکل عملیات پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: به بانک‌ها اعلام کردیم وام قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیون تومانی اشتغالزایی با معرفی یک ضامن از سوی متقاضیان پرداخت شود.

محمد نادعلی در مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی که در بانک سپه برگزار شد، اظهار کرد: به بانک‌ها اعلام کردیم در پرداخت وام قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیون تومانی اشتغالزایی، معرفی یک ضامن از سوی متقاضیان کفایت می‌کند که البته با توجه به اعتبارسنجی افراد این موضوع می‌تواند متفاوت باشد.

(برای دریافت گزارش اعتبار سنجی همین حالا اقدام کنید)

وی افزود: عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در جذب منابع و تسهیلات قرض‌الحسنه بسیار خوب بوده و در اغلب سالها ۸۰ درصد منابع اشتغالزایی از سوی کمیته امداد جذب شده است.

نادعلی با بیان اینکه متقاضیان وام‌های خرد عملکرد خوبی در سیستم بانکی داشته‌اند، گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی معوقات بانکی کاهش می‌یابد و طبق آمار کمتر از ۱.۵ درصد این وام‌ها معوق می‌شود.

مدیرکل عملیات پولی و بانکی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری ۲۳ درصد تسهیلات پرداختی توسط نظام بانکی از نوع خرد بوده و ۷۹ درصد آن قرض‌الحسنه بوده است. 

منبع: ایسنا

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.