تاثیر رتبه اعتباری بر دریافت تسهیلات 
رتبه اعتباری نشان دهنده ریسک اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی است. رتبه اعتباری بالاتر برابر است با ریسک اعتباری کمتر شخص، در نتیجه بانک ها، موسسات اعتباری و یا فروشندگان کالا و خدمات اقساطی 
با خیالی راحت تر می توانند به اشخاص با رتبه اعتباری بالا اعتماد  کنند  و فروش اقساطی و یا تسهیلات در اختیار این افراد قرار دهند و نهایتا از این افراد ضمانت هایی مانند چک، سفته، فیش حقوقی و مهم تر از همه ضامن معتبر درخواست نکنند و یا ضمانت های کمتری
  درخواست کنند. 
بعد از شروع به کار سامانه اعتبارسنجی و استفاده موسسات اعتباری و بانک ها و کسبه از گزارش اعتبار سنجی تا حد زیادی نیاز به داشتن ضامن معتبر برای دریافت وام و خرید اقساطی ( از جمله ماشین، خانه، جهیزیه، لوازم خانگی و ... ) را مرتفع شده است.
یکی از تسهیلات بانکی بدون ضامن،  وام بدون ضامن بانک مهر ایران می باشد که در زیر شرایط دریافت این وام تیتر وار آمده:

  1. داشتن رتبه اعتباری a، b و c 

  2. سه ماه میانگین حساب 

  3. حداکثر بازپرداخت 48 ماه

  4. سقف وام 100 میلیون

با دریافت گزارش اعتبارسنجی  میتوانید رتبه اعتباری خود را دریافت کنید. در صورت نداشتن رتبه های اعتباری ذکر شده با مشاهده دلایل کسب رتبه، می توانید نسبت به افزایش آن و در نهایت اقدام به دریافت این تسهیلات کنید.

 

(مشاهده گزارش اعتبارسنجی)

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

حمدالله صدری چهارطاق نوشت : 1402/12/02
بسیار عالی و سریع می‌باشد
پاسخ
علی محمدعلیزاده تکاسی نوشت : 1402/07/01
بسیار جامع و سریع بود تشکر
پاسخ
امیدچنارانی نوشت : 1402/06/29
کجا و چجوری میتونم از وام ۱۰۰میلیونی بانک مهر استفاده کنم با اینکه اعتبار سنجی من A هست
پاسخ
آیس نوشت : 1402/06/29
به بشعب بانک مراجعه نمایید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.