ارائه تسهیلات به اشخاص خوش حساب بعد از اعتبارسنجی

بانک ها برای اینکه از خوش حسابی اشخاص آگاه شوند از گزارش اعتبار سنجی آن ها استفاده می کنند. به این ترتیب که هر چه قدر رتبه اعتباری شخص بالاتر باشد نشان دهنده خوش حسابی اوست.

رتبه اعتباری که در گزارش اعتبارسنجی قابل مشاهده است با حروف لاتین نمایش داده می شود. به صورت a و b و c و d و e که هرکدام به سه بخش تقسیم می شوند مانند b1 و b2 و b3.

بالاترین رتبه اعتباری a1 و کمترین رتبه اعتباری e3 است. 

اشخاصی که دارای رتبه اعتباری a1 هستند جزو خوش حساب ترین مشتریان بانکی محسوب می شوند. این اشخاص تمامی اقساط وام های مستقیم و ضمانت شده را سر موعد مقرر پرداخت می کنند و دارای چک برگشتی نیستند. که این رفتار مناسب در بازپرداخت تسهیلات تلقی می شود و تنها راه افزایش رتبه اعتباری است.

بانک ها به این اشخاص با شرایط بسیار آسان تری اقدام به پرداخت وام می کنند و بسیاری از کسب و کار ها نیز تمایل بسیار بیشتری به فروش کالاها و خدمات خود به صورت اقساطی به این افراد دارند.

یکی از تسهیلاتی که افراد با رتبه اعتباری بالا ارایه می شود وام 50 میلیونی بدون ضامن بانک ملت است.

شروط دریافت این وام :

  1. داشتن رتبه اعتباری a و یا b
  2. معدل گردش حساب 5 میلیون تومان در سه ماه آخر در بانک ملت

لازم به ذکر است که سود بازپرداخت این وام 24% بوده و بازپرداخت آن 60 ماه می باشد.

با اقدام به (دریافت گزارش اعتبارسنجی) می توانید رتبه اعتباری کسب شده را مشاهده و بررسی نمایید. در گزارش اعتبار سنجی دلایل کسب رتبه اعتباری با جزییات ذکر شده که بسیار کمک کننده است به این دلیل که شما به راحتی می توانید نسبت به اصلاح و افزایش رتبه خود اقدام و طی زمانی با کسب رتبه بالا اقدام به دریافت تسهیلات بدون ضامن نمایید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

یاسر ایدی نوشت : 1402/11/22
کاملان واضح وقابل فهم است ممنون از زحمات بی.دریغ شما
پاسخ
Saeid نوشت : 1402/07/09
سلام توضیح کامل وجامع
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.