دریافت وام برای رفع نیازهای مختلف
این روزها دریافت وام پس از دریافت گزارش اعتبارسنجی از بانک امکان پذیر می باشد. همه ما به منظور رفع نیازهای خود در طول زندگی، به وام های مختلفی نیاز خواهیم داشت. این وام ها می توانند بخشی از نیازهای ما را در مواقع گوناگون زندگی تامین نمایند. نیاز به خرید جهیزیه عروس و داماد، کمک تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، خرید خودرو و ملک، رفع نیازهای اساسی در زندگی و... بخشی از این موارد هستند. برای این موارد، مبالغی از طرف بانک های مختلف به مشتری اعلام می شود. اما به جای استفاده از ضامن یا چندین ضامن برای دریافت وام به مثابه قبل، می توانید تنها با داشتن رتبه اعتباری بالا در گزارش اعتبارسنجی، وام خود را دریافت کنید. اعتبارسنجی می تواند اعتبار شما را در نزد بانک های عامل نشان دهد. به گونه ای که بانک ها تصور بهتری نسبت به چگونگی بازپرداخت بدهی و اقساط شما خواهند داشت. در ادامه بیشتر در خصوص پاسخ سوال اعتبارسنجی چیست؟ بحث به میان می آید. 

گزارش اعتبارسنجی

گزارش اعتبارسنجی
 

اعتبارسنجی چیست؟ 
پاسخ سوال اعتبارسنجی چیست؟ را می توان در خود همین واژه هم جستجو کرد. وقتی گزارش اعتبارسنجی از طرف بانک برای فرد متقاضی دریافت وام صادر می شود؛ بانک ها می توانند تصمیم بهتری در خصوص او اتخاذ نمایند. با اعتبارسنجی مشتری، اعتبار وی در نزد بانک مشخص می گردد. این اعتبار منوط به سابقه فعالیت فرد متقاضی در زمینه پرداخت بدهی و اقساط خود به نظام بانکی است. در واقع اعتبارسنجی نوعی رویکرد کاملا علمی مبتنی بر نظام بانکداری با تکیه بر علم آمار است. در گزارش اعتبارسنجی بانکی، وضعیت و پیشینه فرد متقاضی دریافت وام تجزیه و تحلیل می گردد. ضمن اینکه در این گزارش، امتیاز یا رتبه اعتباری آن ها نیز قابل رویت می باشد. این امتیازها حاصل رفتار بانکی فرد در نظام بانکی است. بنابراین اعتبارسنجی می تواند میزان ریسک مشتریان را در بانک در زمینه بازپرداخت تعهدات و بدهی بانکی به میزان قابل توجهی کاهش دهد. چون بانک ها به واسطه رتبه اعتباری مشتریان خود به آن ها وام می دهند.
دریافت وام پس از مشاهده و بررسی گزارش اعتبارسنجی بانکی 
برای دریافت وام مشاهده و بررسی گزارش اعتبارسنجی بانکی در نزد بانک های عامل، لازم و ضروری است. در واقع بانک ها به جای وثیقه گذاری و ضامن یا ضامنین برای دریافت وام مشتریان خود، به گزارش های اعتبارسنجی آن ها توجه می کنند. اعتبارسنجی بانکی این دسته از افراد با توجه به عوامل زیر می تواند برای آن ها نمره یا امتیاز اعتباری بالایی در پی داشته باشد:
•    نداشتن هیچ گونه بدهی بانکی 
•    بازپرداخت اقساط بانکی سر موعد مقرر شده خود 
•    بازپرداخت فیش های مختلف این افراد به بانک در زمان مقرر شده 
•    نداشتن چک برگشتی به نام فرد متقاضی 
•    نداشتن معوقات بانکی 
•    و...
در این صورت رتبه اعتباری فرد در گزارش اعتبارسنجی بالا خواهد بود و با داشتن رتبه اعتباری A می تواند بدون ضامن نسبت به دریافت وام اقدام کند. پس بهتر است اعتبارسنجی بانکی را جدی گرفت تا بتوان به واسطه آن به مزایای زیادی از جمله تسهیلات بانکی بدون ضامن دست یافت. 

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

محمدرضا بهرامیان نوشت : 1402/04/19
باتشکر از مسئولان .از دقت وریز بيني شما بسیار شگفت زده شده ام.واز نکته سنجی شما تشکر میکنم.
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.