دریافت وام بدون ضامن برای افراد دارای رتبه اعتباری بالا

دریافت وام بدون ضامن برای کلیه افراد حقیقی و حقوقی، رویایی بود که امروزه در کلیه بانک ها و شعب در سراسر کشور محقق شده است. روند دریافت وام تا همین سال های اخیر با توجه به ارائه یک یا چند ضامن به بانک، همواره یکی از چالش های پرتنش بوده است. حتی بسیاری از افراد به جهت عدم دسترسی به ضامن مدنظر بانک، دست از دریافت وام برداشته و از مطالبه خود در نزد بانک، صرف نظر کرده اند. وجود این محدودیت ها و چالش های پیش رو، به عنوان دغدغه تمامی افراد، همواره مورد بحث و بررسی بوده است. امروزه در جدیدترین بیانیه ای که وزیر محترم اقتصاد بیان داشتند؛ این نگرانی ها به طور کامل برطرف شده است. چرا که آقای خاندوزی در جلسه ای که با مدیران عامل بانک های 31 استان در سراسر کشور داشته اند؛ شرایط دریافت وام بدون ضامن را به همگی ابلاغ نموده اند.

دریافت وام بدون ضامن منوط به داشتن شرایطی برای افراد حقیقی و حقوقی است. هر یک از این افراد تنها با داشتن یک رتبه اعتباری بالا در رده A می توانند از وام بدون نیاز به ضامن بهره مند شوند. ثبت نام وام بدون ضامن، تنها شامل این دسته از افراد می باشد. همین عامل به نوبه خود سبب می شود تا هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مشتریان بانکی، نسبت به ارتقای رتبه اعتباری خود اقدام کنند. شما می توانید رتبه اعتباری خود را در سامانه اعتبارسنجی مشاهده کنید. در صورتی که رتبه اعتباری بالایی را از آن خود کرده اید و به واقع پرونده روشنی در نزد بانک دارید؛ هیچ مانعی بر سر راه شما قرار نخواهد داشت. پس بهتر است نسبت به پرداخت بدهی های خود سر موعد مقرر شده اقدام کنید تا رتبه خوبی را از آن خود کنید.

وزیر محترم اقتصاد: بانک ها از مشتریانی که پرونده روشنی دارند درخواست ضامن نکنند

وزیر محترم اقتصاد و دارایی

نقش رتبه اعتباری در دریافت وام در نزد بانک ها

با رویکرد دریافت وام بدون ضامن برای افراد خوش حساب در نزد بانک ها، به خوبی می توان نقش رتبه اعتباری را در این راستا لمس کرد. امروزه کمتر کسی است که نقش پررنگ رتبه اعتباری درج شده در سامانه اعتبارسنجی را کتمان کرده یا آن را نادیده بگیرد. به ویژه اینکه وزیر محترم اقتصاد آقای خاندوزی به کلیه مدیران عامل بانک ها در تمامی شعب کشور، بیانیه ای صادر کرده اند. بنا بر این بیانیه، بانک هایی که شرایط دریافت وام بدون ضامن را برای مشتریان خوش حساب خود فراهم نکنند؛ تخلف کرده اند. بنابراین عدم تمکین بانک ها به پرداخت تسهیلات بانکی بدون ضامن در نزد بانک ها تخلف به حساب می آید.

عدم معوقات بانکی و تاخیر در بازپرداخت اقساط بانکی و عوامل دیگر، رویای دریافت وام بدون ضامن را برای شما به باد می دهد. چرا که این موارد سبب تنزل رتبه بانکی شما در سامانه اعتبارسنجی و بد حساب بودن شما در نزد بانک می شود. در نتیجه شما نمی توانید به همین راحتی در نزد بانک ها تسهیلات دریافت نمایید. اما برعکس هر چقدر شما نسبت به پرداخت بدهی های خود در بانک های مختلف، همت گمارده و هیچ گونه تاخیری در بازپرداخت نداشته باشید؛ رتبه شما ارتقا می یابد. با ارتقای رتبه اعتباری خود می توانید به راحتی نسبت به دریافت وام بدون ضامن اقدام کنید. چرا که هیچ بانکی در صورت فراهم آمدن شرایط لازم، نمی تواند مانع دریافت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان خوش حساب خود گردد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.