حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در سال پیش رو

در سال پیش رو، رئیس کل بانک مرکزی، برنامه هایی در جهت تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین دارد. این برنامه ها در راستای حمایت از این عوامل می باشد. چرا که بانک مرکزی، درصدد نظارت بسیار دقیق تر روی اصلاح نظام بانکی برآمده است. در همین راستا رئیس کل بانک مرکزی، هفت دستور را به کلیه مدیران عامل بانک های مختلف، ابلاغ نموده است. در ادامه با این هفت دستور بیشتر آشنا می شویم. آنچه در اینجا حائز اهمیت است؛ تاکید و تکیه بر تولید و تسهیل برای شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی است. چرا که نظام بانکداری با اعطای وام های مختلف به این دسته از افراد، نقش بسزایی در حمایت از تولید و اشتغال زایی دارد. به همین علت می بایست روند اعطای تسهیلات بانکی با رعایت اعتبارسنجی، برای کلیه تولیدکنندگان و کارآفرینان تسهیل گردد.

هفت دستور رئیس کل بانک مرکزی به مدیران عامل بانک ها

هفت دستور رئیس کل بانک مرکزی

آشنایی با هفت دستور رئیس کل بانک مرکزی به مدیر عامل های بانک ها

هفت دستور رئیس کل بانک مرکزی ابلاغ شده به مدیر عامل های بانک های مختلف، به شرح و قرار زیر می باشد:

  1. تکیه و تاکید جدی بر انضباط مالی و بهداشت اعتباری
  2. تسهیل در اعطای تسهیلات و وام های مختلف به مردم با در نظر گرفتن رتبه اعتبارسنجی آن ها یا اسناد و وثائق راحت تر(همین حالا میتونی با دریافت گزارش اعتبار سنجیت از رتبه اعتباریت آگاهی پیدا کنی)
  3. اعطای تسهیلات بانکی به بخش های مختلف تولیدی به صورت هدفمند و استاندارد
  4. توقف هر چه سریعتر تخصیص اعتبارات و وام های بانکی به بخش های غیر مولد
  5. انجام مراقبت های مورد نیاز در خصوص کنترل ترازنامه بانک ها به صورت کاملا دقیق
  6. مدیریت بهینه در خصوص نقدینگی و نظارت هوشمند در خصوص تسهیلات بانکی
  7. ممنوعیت اضافه برداشت کلیه بانک ها از بانک مرکزی مطابق با قانون بودجه 1401 مگر با سپردن وثائق بسیار معتبر   

همان طور که گفته شد؛ تمامی این برنامه ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال آفرینی است. بنابراین بانک ها موظف به رعایت سازی این اصول هفت گانه هستند.

جزئیات مربوط به دستورهای هفت گانه رئیس کل بانک مرکزی

در خصوص دستورهای هفت گانه رئیس کل بانک مرکزی به مدیر عامل های بانک ها، جزئیاتی نیز وجود دارد. یکی از آن ها مربوط به وثائق اضافه شده ای است که جدیدا مطرح شده است. به این صورت که قبلا تنها وثیقه معتبر نزد بانک مرکزی، طلا، اوراق و ارز بود. در صورتی که به جهت تسهیل در سپردن وثائق نزد بانک ها، وثائق راحت تری نیز به آن ها افزوده شده است. افزون بر آن در خصوص اصلاح و تحول بانکی نیز نظارت جدی تر مطرح شده است که رعایت آن، الزام آور است. راه اندازی صندوق بازار پول و انتشار اوراق کوتاه مدت در فرابورس نیز جز دستور کار قرار گرفته است. ضمن اینکه اختلالات مربوط به خودپردازها نیز حل خواهد شد. در پایان دیدار رئیس کل بانک مرکزی با مدیر عامل های بانک ها شاهد استقبال آن ها از این طرح ها بودیم. به نحوی که با تسهیلات خرد به مردم با رعایت اعتبارسنجی و مدیریت نقدینگی و... نسبت به دستورهای هفت گانه، استقبال کردند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

سيدرضا رباطي نوشت : 1401/03/24
سلام من برج 1رتبهcبودم برج يك كلا قسط هارو نريختم رتبه ام شدeبرج دوكلاهمه بروزرساني كردم ولي متاسفانه تاالان همينطور رتبهeموندم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/03/24
سید رضا عزیز ، عوامل بسیاری بر رتبه اعتباری تاثیر گذار است اصلی ترین عوامل وام های دریافتی مستقیم و ضمانت شده و چک برگشتی است و از سایر عوامل می توان به سن شخص وام گیرنده، مبلغ وام ها، تعداد وام ها ی مستقیم و ضمانت شده و مبلغ اقساط مستقیم و ضمانت شده و ..... اشاره نمود. در قسمت توصیف می توانید دلایل کسب رتبه اعتباری خود را مشاهده و بررسی نمایید. برای افزایش رتبه اعتباری پیشنهاد می کنیم اقساط مستقیم و ضمانت شده را در موعد مقرر پرداخت نمایید، از بروز چک برگشتی جلوگیری کنید، منتظر گذشت زمان بمانید و گزارش اعتباری خود را بصورت دوره ای بررسی نمایید. بعد از گذشت سه ماه روند صعودی رتبه اعتباری شما شروع خواهد شد
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.