داشتن رتبه اعتباری بالا و شایسته در سامانه اعتبارسنجی

برای استفاده از هر نوع وامی از جمله وام ازدواج، می بایست از رتبه اعتباری بالایی در گزارش اعتبارسنجی برخوردار بود. کسانی که همواره نسبت به بازپرداخت بدهی های خود، متعهد هستند؛ از رتبه اعتباری بالایی بهره مند هستند. رفتارهای بانکی شما در سامانه اعتبارسنجی با تمامی جزئیات مورد بررسی قرار می گیرند. به همین جهت شما می توانید به صورت لحظه ای، از رتبه اعتباری خود در این سامانه مطلع شوید. برای دریافت وام ازدواج، باید حتما رتبه اعتباری خوب و شایسته ای را از آن خود کرده باشید. به این صورت که سابقه چک برگشتی در پرونده خود نداشته باشید تا بتوانید از این وام ها بهره مند شوید. به این صورت که اگر رتبه شما در رده A قرار داشته باشد؛ شما سریعتر می توانید مراتب را به جهت دریافت وام فراهم سازید. مبلغ وام ازدواج جدیدا افزایش یافته است که به آن اشاره خواهد شد.

افزایش مبلغ وام ازدواج به 150 میلیون تومان

مبلغ وام ازدواج طبق بودجه 1401، با افزایش رو به رو شده است. اگر شما می خواهید از مبالغ وام ها، استفاده کنید؛ بهتر است رتبه اعتباری خوبی داشته باشید. بهره مندی از رتبه اعتباری بالا در سامانه اعتبارسنجی به شما کمک می کند تا بتوانید از وجود وام های مختلف استفاده کنید. طبق جدیدترین گزارشی که آمده است: مبلغ وام ازدواج در سال 1401 به 150 میلیون تومان افزایش می یابد. به این صورت که به کلیه کسانی که از اول فروردین سال 1397 تا 1401 عقد کرده باشند؛ مبلغ 120 میلیون وام داده می شود. البته مبلغ 150 میلیون وام نیز برای زوج های  زیر 25 سال و زوجه های زیر 23 سال است. به این صورت که آن ها می توان مبلغ وام بیشتری را دریافت کنند. البته باید توجه داشت که برای بهره مندی از این وام، داشتن یک رتبه اعتباری بالا و شایسته، بسیار حائز اهمیت می باشد. اجرای این فرآیند به منظور تسهیل در دریافت وام ازدواج توسط جوانان صورت گرفته است.

افزایش وام ازدواج جوانان به ۱۵۰ میلیون تومان

وام ازدواج

استفاده از تمامی وام ها از جمله ازدواج با رتبه یا امتیاز اعتباری بالا

به منظور استفاده از تمامی وام ها، از جمله وام ازدواج، می بایست رتبه اعتباری بالایی در سامانه اعتبارسنجی داشته باشید. در سال 1401 وام فرزندآوری نیز به خانواده ها داده می شود. به این صورت که مبالغ، 15، 25، 35، 45 و 50 میلیون تومان به ترتیب به تولد فرزند اول تا تولد فرزند پنجم به بعد به خانواده آن ها داده می شود. علاوه بر وام ازدواج و فرزندآوری، به کسانی که بیش از 3 فرزند دارند؛ وام 150 میلیون تومانی ودیعه مسکن داده می شود. طبیعتا برای هر یک از این وام ها، نیاز به رتبه اعتباری بالایی در سامانه اعتبارسنجی دارید. با توجه به الزام بانک ها به دستورالعمل جاری وزیر اقتصاد و شخص رئیس جمهور، رتبه اعتباری، می تواند جایگزین وثیقه و ضامن گردد. بنابراین بهتر است به منظور استفاده از تمامی وام ها، رتبه اعتباری خوبی را از خود در سامانه اعتبارسنجی ثبت کنیم. به این صورت که رفتار بانکی خود را کنترل کنیم.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

ایمان نوشت : 1400/11/26
سلام بنظرم کار بسیار خوبی هست اما من الان ضامن همکارم شدم اما چند قسط پرداخت نکرده الان امتیاز من واقعا پایین هست باید چکار کنم
پاسخ
آیس نوشت : 1400/11/27
ایمان عزیز ، باز پرداخت اقساط به صورت نامنظم حتی برای یک روز تاثیر زیادی در پایین آمدن رتبه اعتباری شخص دارد.سه ماه بعد از پرداخت اقساط سررسید گذشته و معوق وام های مستقیم یا ضمانت شده رتبه اعتباری روند بهبود را آغاز می کند.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.