معضل یافتن ضامن پیش روی جوانان برای وام ازدواج

همواره یکی از مشاکل و معضلاتی که پیش روی جوانان برای دریافت وام ازدواج بوده است؛ دستیابی به یک یا دو ضامن با شرایط خاص بوده است. مسئله ای که روند دریافت وام را برای جوانان به تاخیر می انداخت. همان طور که می دانید؛ امروزه از رتبه های درج شده در سامانه اعتبارسنجی، استفاده های بسیار زیادی در بانک ها و سایر نهادهای مالی و اعتباری می شود. اما برای دریافت وام ازدواج، هر یک از طرفین می بایست ضامن یا ضامنین معتبری را به بانک ها معرفی نمایند. با این اوصاف با توجه به مشکلاتی که بسیاری از جوانان برای دریافت وام ازدواج با آن ها مواجه شده اند؛ رفته رفته  شرایط وام ازدواج بدون ضامن، برای آن ها هموار شده است. چرا که با حذف ضامن وام ازدواج، بخش زیادی از مشکلات آن ها برطرف شده است. به جای ضامن و ضامنین مختلف برای دریافت وام ازدواج، امروزه روش اعتبارسنجی پیشنهاد شده است تا به عنوان جایگزین بی بدیلی برای ضامن وام ازدواج بتوان از آن، استفاده های بهینه ای کرد. در ادامه پیشنهاد رسمی نماینده مردم تهران، آقای مالک شریعتی نیاسر را خواهیم داشت که در همین راستا ایراد گردیده است. پس با ما همراه باشید تا شما را با این روش آشنا سازیم تا در صورتی که قصد دریافت وام ازدواج داشته باشید؛ مِن بعد از اعتبارسنجی به جای دستیابی به ضامن بهره جویید.

 نماینده مردم تهران در مجلس: برای اعطای وام ازدواج، باید اعتبارسنجی جایگزین ضامن شود

اعتبارسنجی جایگزین بی بدیل ضامن برای وام ازدواج

اعتبارسنجی جایگزین ضامن شود

در جدیدترین خبری که به تازگی در مجلس آمده است؛ نماینده مردم تهران، آقای مالک شریعتی نیاسر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره ای که به قانون بودجه سال جاری داشته است؛ بر این مسئله تاکید داشته است که برای اعطای وام ازدواج، می بایست اعتبارسنجی جایگزین بی بدیلی برای انواع ضامن و وثیقه گردد. به این صورت که دیگر برای دریافت وام ازدواج، نیازی به هیچ گونه معرفی ضامن و انواع وثیقه های مختلف به بانک نباشد و تنها بتوان با همان اعتبارسنجی افراد در سامانه جامع اعتبارسنجی بر حسب رتبه های اعتباری هر یک از افراد حقیقی و حقوقی، وام ازدواج را دریافت کرد. مسئله ای که رئیس جمهور نیز بر آن صحه گذاشته اند و آن را راهکاری خوب و راهگشا برای تمامی تسهیلات و وام های مختلف مردم دانسته اند. بدین ترتیب در راستای حمایت از ازدواج جوانان، یکی از مشکلاتی که همواره آن ها برای دریافت وام با آن مواجه می شدند؛ به طور کامل رفع شده است تا آن ها دیگر مجبور به ارائه ضامن یا سفته و وثیقه به بانک نباشند؛ بلکه بتوانند خیلی راحت از طریق رتبه های اعتباری درج شده خود در سامانه جامع اعتبارسنجی، نسبت به دریافت وام، اقدامات لازم را صورت بخشند. حذف ضامن وام ازدواج، اتفاق میمون و مبارکی است که در راستای حمایت از جوانان صورت گرفته است. چرا که تا پیش از این ممکن بود، فردی به علت نداشتن ضامن با شرایط خاص بانک ها، مدت ها و حتی ماه ها نتواند ضامنی را برای خود بیابد و حتی از دریافت وام، صرف نظر می کرد. در حالیکه اعتبارسنجی، راه را برای آن ها هموار کرده است.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

شبنم فارسیجانی نوشت : 1402/01/29
سلام اگر این کار انجام بشه خیلی خوب میشه و همین طور آمار ازدواج میره بالاتر جوان ها میتونن با حداقل زندگی شروع کنن تشکیل خانواده بدن از مسعولین عزیز خواهشمندیم این معضل را برای جوانان حل کنن
پاسخ
محمود نوشت : 1402/01/19
سلام خسته نباشید اگه این کار انجام بشه خیلی ازجوونا خیلی راحت میتونن وام بگیرن و تشکیل زندگی بدهن من ارمسولان عزیرخواهش میکنم حتما این کار را انجام بدن خدا خیرتون بده
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.