اعتبارسنجی مشتریان؛ راهکاری جذاب پیش روی مدیران بانکی

اعتبارسنجی هر یک از مشتریان بانکی اعم از افراد حقیقی و حقوقی، یکی از راهکارهای جذاب پیش روی هر یک از مدیران بانکی است تا آن ها بتوانند با یک استعلام ساده، به راحتی نسبت به رتبه یا امتیاز اعتباری هر یک از مشتریان خویش و وضعیت و رفتار بانکی آن ها مطلع شوند. رفتار بانکی هر یک از افراد حقیقی و حقوقی، نشان دهنده تعداد چک های برگشتی یا عدم برگشت خوردن چک های آن ها، پرداخت کردن اقساط و بدهی های بانکی درست سر موعد مقرر شده خود یا عدم پرداخت و تاخیر در پرداخت و به طور کلی خوش حساب بودن هر یک از افراد یا بدحساب بودن آن ها می باشد. بدیهی است که هر یک از اشخاصی که همواره نسبت به بدهی های خود به نظام بانکی، متعهد بوده اند؛ در نظام جامع اعتبارسنجی، رتبه اعتباری خوبی را از آن خود می کنند و برعکس کسانی که سابقه چک های برگشتی دارند و بدهی ها و اقساط خویش را سر موعد پرداخت نمی کنند و دارای معوقات بانکی هستند؛ رفتار بانکی آن ها، سبب افت رتبه اعتباری آن ها در سامانه اعتبارسنجی شده است. این رتبه های اعتباری، به هنگام دریافت تسهیلات بانکی، می تواند برای هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی، بسیار مثمر به ثمر واقع شود که در ادامه با اشاره به دستور رئیس جمهور در این راستا، به توضیح و شرح آن خواهیم پرداخت.

دستور رئیس جمهور: پرداخت وام های زیر 100 میلیون تومان بدون ضامن

پرداخت وام خرد بدون ضامن

پرداخت وام بدون ضامن کمتر از 100 میلیون

سخنگوی دولت در جدیدترین خبر به دستور رئیس جمهور اذعان داشتند که مِن بعد برای پرداخت وام خرد، منظور وام های زیر 100 میلیون، دیگر نیازی به ضامن نیست. وام بدون ضامن، امکان جدیدی است که با تغییر در نوع وثیقه گذاری به دستور رئیس جمهور، در حال اجرایی شدن است تا خبری خوش برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی باشد که نیاز به دریافت وام های خرد دارند. چرا که آن ها می توانند از این به بعد تسهیلات خرد خود را به آسانی و بدون نیاز به ضامن و وثیقه دریافت کنند. بدین ترتیب بعد از بررسی گزارش اعتبار سنجی متقاضیان، افراد واجد شرایط می توانند در سال جاری، بدون ضامن وام های زیر 100 میلیون را دریافت کنند. علی بهادری جهرمی همچنین بیان داشتند که کارمندان و حقوق بگیران ثابت دولتی، بدون دریافت ضامن و به صرف داشتن حقوق ثابت، توان بازپرداخت بدهی های خود را دارند و همین حقوق آن ها، به عنوان ضامن و اعتبار آن ها مطرح است. به طور کلی طبق بیانیه ای که جدیداً سخنگوی دولت به دستور رئیس جمهور ارائه کرده است؛ دیگر به مانند سابق، برای وام ها و تسهیلات خرد زیر 100 میلیونی، مردم نباید سختی بکشند و برای دریافت ضامن، با دردسرهای بسیار زیادی رو به رو شوند. در راستای تسهیل در روند پرداخت وام های زیر 100 میلیون، می توان بدون ضامن و به صرف داشتن رتبه یا امتیازهای اعتباری در سامانه اعتبارسنجی به راحتی از این تسهیلات بهره مند شد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

آرش ترمه چی نوشت : 1400/11/09
از اینجا میشه وام بدون ضامن - بدون اعتبار سنجی رو چک کرد؟
پاسخ
سید صالح موسوی نوشت : 1400/11/04
بسیار مفید بود ممنونم
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.