افت رتبه اعتباری در سامانه اعتبارسنجی با چک برگشتی

چک برگشتی در پرونده هر یک از افراد باعث می شود تا رتبه اعتباری آن دسته از افراد در سامانه اعتبارسنجی به میزان قابل توجهی افت کند. البته علاوه بر مبادلات چک و استعلام تعداد چک های برگشتی که به راحتی در این سامانه در کسری از زمان محقق شدنی است؛ عوامل دیگری هم هستند که به طور کلی تاثیر قابل توجهی روی کاهش رتبه یا امتیاز اعتباری هر یک از افراد حقیقی و حقوقی دارند. اما چک های برگشتی تاثیری به مراتب بیشتر از تاخیر در بازپرداخت بدهی ها و معوقات بانکی دارند. به طور کلی بانک ها پس از استعلام چک برگشتی مشتریان خود می توانند به خوبی پی به خوش حساب بودن یا بدحساب بودن مشتریان خود ببرند و به درک بهتری نسبت به این مسئله داشته باشند که پرونده کدام یک از مشتریان آن ها نسبت به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر بهتر یا بدتر است. با استعلام تعداد چک های برگشتی در پرونده هر یک از این افراد در سامانه اعتبارسنجی، بانک ها می توانند افرادی را که چک های برگشتی زیادی در پرونده خود دارند؛ از تسهیلات بانکی خویش محروم سازند و به افرادی که سابقه هیچ یک از چک های برگشتی نداشته اند یا تنها یک بار بنا به دلایلی چک آن ها برگشت خورده است؛ تسهیلات خود را با خیالی آسوده خاطر اعطاء می کنند. حال در ادامه می خواهیم نگاهی اجمالی به آمار چک های برگشتی در آبان ماه سال جاری داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

افزایش چک های برگشتی در آبان ماه سال جاری

افزایش چک های برگشتی

افزایش چک های برگشتی در آبان ماه سال جاری

با پذیرش این نکته که با افزایش چک برگشتی در پرونده هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی، رتبه اعتباری آن ها در سامانه اعتبارسنجی نزول می کند؛ اما باز هم وقتی به آمار چک های برگشتی در آبان ماه سال جاری نگاه می کنیم؛ شاهد افزایش چک های برگشتی نسبت به ماه های گذشته بوده ایم. مسئله که بایستی کمی بیشتر در خصوص آن درنگ کرد. کلیه افراد حقیقی و حقوقی، می بایست به این مسئله واقف باشند که هر چقدر چک های آن ها بیشتر برگشت بخورد؛ سبب می شود تا رتبه اعتباری آن ها به میزان بیشتری نزول پیدا کرده و در نتیجه در نزد بانک های عامل، به عنوان افراد نامطمئن و بدحسابی به شمار می آیند. بنابراین بایستی تا حد امکان از برگشت خوردن چک ها، جلوگیری کرد تا بتوان همچنان از مزایا و تسهیلات بانکی به خوبی بهره مند شد. با این اوصاف اما باز هم آمارها حاکی از آن است که در آبان ماه سال جاری، چک برگشتی نسبت به گذشته بیشتر شده است و رتبه های اعتباری تمامی این افراد با افت چشمگیر و قابل توجهی رو به رو بوده است. برای پی بردن به تعداد چک های برگشتی در پرونده هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی، امروزه بانک ها می توانند با یک استعلام ساده پی به این مسئله ببرند و در کسری از ثانیه نسبت به پرونده مشتریان خویش مطلع گردند تا تصمیم بهتری مبنی بر اعطاء یا عدم اعطای تسهیلات به آن ها بگیرند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.