تاثیر رتبه اعتباری در گزارش های اعتبارسنجی افراد

رتبه اعتباری هر فردی در سامانه اعتبارسنجی اعتباری آن بسیار حائز اهمیت می باشد. افراد حقیقی و حقوقی که به دنبال تسهیلات مختلف بانک ها هستند؛ با توجه به رتبه اعتباری درج شده در سامانه اعتبارسنجی پس از یک استعلام ساده بانک ها، می توانند از تسهیلات بانکی بهره مند شوند یا از آن ها محروم شوند. این مسئله بستگی به رفتار بانکی و عملکرد هر یک از این دسته از افراد در نظام بانکی دارد. بنابراین اگر خواهان دریافت وام ها و تسهیلات مختلف بانک ها هستید؛ می بایست حتما نسبت به ارتقای رتبه اعتباری خود توجه ویژه ای داشته باشید. حال این سوال پیش می آید که آیا گردش مالی و انجام تراکنش های مختلف در طول روز می تواند روی رتبه اعتباری ما تاثیرگذار باشد یا خیر؟ با توجه به اهمیت رتبه اعتباری و پارامترهای تعیین کننده آن در سامانه های اعتبارسنجی این سوال مطرح است که تراکنش مالی یا گردش مالی افراد هم می تواند خود یکی از همین پارامترهای تعیین کننده در رتبه اعتباری افراد به شمار آیند یا خیر؟ برای پاسخگویی به این سوال و رفع ابهامات موجود در ذهن با ما تا پایان همراه باشید تا شما را در این زمینه یاری نماییم و ابهامات و سوالات موجود در ذهن شما را به طور کامل برطرف سازیم.(برای دریافت رتبه اعتباری درج شده در گزارش اعتباری خودت و مشتریانت میتونی همین حالا اقدام کنی)

آیا گردش مالی در رتبه اعتباری فرد تاثیری دارد؟

عدم تاثیر گردش مالی در رتبه اعتباری

عدم تاثیر و توجه به گردش مالی در رتبه بندی اعتباری

اگر بخواهیم خیلی واضح و شفاف به این سوال بپردازیم که آیا گردش مالی هر یک از مشتریان حقیقی و حقوقی می تواند روی رتبه اعتباری آن ها تاثیرگذار باشد یا خیر؟ باید اذعان داریم که به واقع این گونه نیست. به این ترتیب که پارامترهای بسیار مهم دیگری روی رتبه اعتباری افراد در گزارش های اعتبارسنجی تاثیرگذار هستند. به این صورت که بانک ها پس از بررسی های به عمل آورده در سیستم بانکی با یک استعلام ساده تنها سوابق تسهیلات مستقیم و ضمانت شده افراد را مورد بررسی قرار می دهند و با توجه به سابقه آن فرد نگاهی گذرا به وجود چک های برگشتی یا عدم وجود چک های برگشتی در سابقه بانکی آن فرد دارند تا بدین ترتیب میزان خوش حسابی یا بدحسابی آن ها را متوجه شوند. بنابراین بانک ها برای شناخت مشتریان خوش حساب و بدحساب خویش، نگاه به گردش مالی و تراکنش های آن ها نمی کنند و تمرکز خود را بیشتر معطوف اعتبارسنجی اعتباری بر تعهد بازپرداخت تعهدات و تسهیلات مالی می کنند. هر یک از سامانه های اعتبارسنجی نیز این گونه هستند. به این صورت که آن ها هم با توجه به فاکتورهایی همچون: پرداخت قبوض و قسط های بانکی و نیز سابقه چک برگشتی و... به افراد رتبه های اعتباری درخور و شایسته رفتار بانکی آن ها می دهند و کاری با گردش مالی و تراکنش های آن ها ندارند. بدین ترتیب هر یک از مشتریان حقیقی و حقوقی می توانند با در نظر گرفتن فاکتورهای لازم، رتبه اعتباری خود را در سامانه های اعتبارسنجی ارتقاء بخشند تا بتوانند همواره از تسهیلات مختلف بانکی به خوبی استفاده به عمل آورند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.