استفاده از سامانه اعتبارسنجی در بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری

از سامانه اعتبار سنجی امروزه به خوبی در بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری مختلف استفاده می شود. چرا که بانک ها معمولا به جهت رفاه حال مشتریان خوش حساب خود، وام هایی را با بهره های مختلف و به شکل های گوناگون به مشتریان خود ارائه می سازند. آن دسته از مشتریانی که نیاز به وام و تسهیلات بانکی دارند؛ می توانند رتبه اعتباری خود را در سامانه اعتبارسنجی ارتقاء بخشند تا بتوانند از این مزایا به خوبی بهره مند شوند. چرا که در غیر این صورت، بانک ها از ارائه خدمات به مشتریان خویش معذور خواهند بود. به این صورت که بانک ها و سایر نهادهای مالی و اعتباری مختلف با توجه به در اختیار داشتن سامانه استعلام ضامن، رتبه اعتباری ضامن یا ضامنین شما را بررسی می کنند تا تنها در صورتی به شما وام ها و تسهیلات خود را اعطاء سازند که ضامن های شما رتبه های اعتباری درخور و شایان توجهی را در سامانه اعتبارسنجی از آن خود کرده باشند. بنابراین شما می بایست به عنوان فرد درخواست کننده وام و تسهیلات بانکی، کسانی را به عنوان ضامن برای خود انتخاب کنید که در رتبه اعتباری خوبی داشته و هیچ گونه چک برگشتی در کارنامه وی ثبت نشده باشد. در این صورت است که بانک ها با مراجعه به سامانه استعلام ضامن می توانند با وجود رتبه اعتباری بالا ضامنین شما، تسهیلات خود را با اطمینان خاطر بیشتری به شما ارائه سازند.(با اطلاع ضامنت همین الان برای دریافت رتبه اعتباریش اقدام کن)

آیا با سیم کارت مودم می توان گزارش اعتبارسنجی دریافت کرد؟

استعلام رتبه اعتباری در سامانه اعتبارسنجی

آیا با سیم کارت مودم می توان گزارش اعتبار سنجی دریافت کرد؟

همان طور که گفته شد؛ رتبه اعتباری درج شده در سامانه اعتبارسنجی مشتریان بانکی می تواند برای هر یک از افراد به عنوان ضامن یا ضامنین شما بسیار حائز اهمیت باشد. به این صورت که بانک ها، تنها تسهیلات خود را به افرادی می دهند که رتبه های اعتباری ضامنین آن ها بالا و قابل توجه باشد. اما چگونه می توان پی به رتبه اعتباری هر یک از افراد برد؟ در صورتی که شما بخواهید رتبه اعتباری خود را در سامانه اعتبارسنجی دریافت نمایید؛ حتی از طریق سیم کارت مودم خود نیز می توانید گزارش اعتبار سنجی و رتبه اعتباری خویش را دریافت کنید. بنابراین حتما نیازی نیست که به بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری مراجعه کنید؛ بلکه شما می توانید رتبه اعتباری خویش را به صرف داشتن اینترنت با استفاده از سیم کارت مودم خود نیز دریافت نمایید. به این ترتیب که با استفاده از سیم کارت مودم می توانید در هر زمان و مکانی به راحتی وارد سامانه جامع اعتبارسنجی شوید و رتبه اعتباری خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید. در صورتی که شما سابقه چک برگشتی نداشته باشید و نسبت به قرض ها و بدهی های خویش متعهد و پای بند بوده و هیچ گونه تاخیر و یا دیرکردی در بازپرداخت اقساط بانکی خویش نداشته باشید؛ رتبه اعتباری شما بالا خواهد بود که این مسئله را می توانید با ورود به سامانه اعتبار سنجی از طریق سیم کارت مودم خود نیز به راحتی متوجه شوید تا تنها در صورتی که رتبه شما بالا بود؛ ضمانت کسی را عهده دار شوید.

ضرورت قابلیت دریافت پیامک توسط سیم کارت برای دریافت گزارش اعتبارسنجی

در پایان ذکر این نکته ضروری هست سیم کارت شماره همراه وارد شده باید قابلیت دریافت پیامک داشته باشد به این دلیل که بعد از پرداخت هزینه گزارش اعتبار سنجی برای احراز هویت برای شماره همراه وارد شده کد تاییدی به صورت پیامک ارسال می شود که در صفحه تایید شماره همراه بعد از وارد کردن کد تایید گزارش اعتبارسنجی نمایش داده می شود. اگر سیم کارت قابلیت دریافت پیامک نداشته باشد گزارش هم  قابل دریافت نیست در نتیجه اگر سیم کارت مودم نتواند پیامک دریافت کند، گزارش اعتباری را نمی توان دریافت کرد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.