اعتبارسنجی چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر نمی دانید اعتبارسنجی چیست و چه کاربردی دارد؛ بد نیست بدانید که اعتبارسنجی، همان طور که از نام آن کاملا واضح و مشخص است؛ به معنای سنجیدن اعتبار هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مشتریان بانکی است. عملکرد هر یک از افراد حقیقی و حقوقی در نظام بانکی در سامانه اعتبارسنجی مورد ارزیابی واقع می گردد. در این سامانه به هر یک از افراد، رتبه اعتباری درخور عملکرد آن ها داده می شود که بر اساس همین رتبه یا امتیاز اعتباری است که افراد حقیقی و حقوقی از همدیگر تفکیک می گردند. نظام بانکی نیز با توجه به همین رتبه های اعتباری است که به هر یک از افراد با رتبه های بالا، تسهیلات و مزایای زیادی را می بخشد و  افراد با رتبه های اعتباری پایین از این مزایا محروم می گردند. بنابراین رتبه اعتباری که در سامانه اعتبارسنجی به هر یک از افراد حقیقی و حقوقی داده می شود؛ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این رتبه های اعتباری در قالب گزارش های اعتبار سنجی به بانک ها و سایر نهادهای مالی و اعتباری ابلاغ می گردد تا بر اساس هر یک از آن ها با یک استعلام ساده متوجه خوش حساب بودن یا بدحساب بودن هر یک از مشتریان خود گردند. در ادامه در همین راستا با خدمات اطلاعات اعتباری چین آشنا می شویم. اکنون که با تعریف اعتبارسنجی چیست و کاربرد آن، آشنا شدید؛ می توانید بهتر و بیشتر این مسئله را درک کنید. پس با ما تا پایان همراه باشید.

تعریف خدمات اطلاعات اعتباری چین ( CCIS )

خدمات اطلاعات اعتباری چین ( CCIS )

تعریف خدمات اطلاعات اعتباری چین ( CCIS )

پس از تعریف اعتبارسنجی چیست و کاربرد آن، در این بخش به تعریف خدمات اطلاعات اعتباری چین موسوم به ( CCIS ) می پردازیم. همان طور که می دانید؛ شرکت های اعتبار سنجی مختلف در سراسر جهان، تمامی داد و ستدها و معاملات مختلف افراد حقیقی و حقوقی را در نظام بانکی مورد ارزیابی خود قرار می دهند تا میزان خوش حسابی یا بدحسابی هر یک از افراد در معاملات تجاری آن ها مشخص گردد. خدمات اطلاعات اعتباری چین ( CCIS ) نیز در همین راستا صورت می گیرد. به این صورت که شرکت های چینی به عنوان افراد حقوقی نیز از نظر اعتبار سنجی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا هر یک از این شرکت های چینی بر اساس وضعیت اعتباری خود، رتبه بندی شوند. خدمات اطلاعات اعتباری چین موسوم به ( CCIS ) نیز در همین راستا می باشد تا با گزارش های اعتبارسنجی در خصوص هر یک از افراد حقوقی بتواند رتبه اعتباری هر یک از آن ها را متناسب با عملکرد آن ها مورد سنجش و آزمایش قرار دهد. به این صورت که به عنوان مثال: با سامانه استعلام از معوقات بانکی هر یک از این افراد حقوقی یا صاحبان شرکت های کوچک و بزرگ چینی بتوان گزارش دقیقی در خصوص عملکرد آن ها ارائه کرد. با استفاده از همین گزارش های اعتبارسنجی است که هر یک از شرکت ها را می توان طبقه بندی نمود و آن ها را از همدیگر تفکیک نمود. بنابراین خدمات این شرکت در خصوص اطلاعات اعتباری بسیار قابل توجه است.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

حمیدرضا ادیب نوشت : 1400/07/12
کاربرد اعتباربانکی را به طورخلاصه بهم بگید چیه
پاسخ
آیس نوشت : 1400/07/12
حمید رضا عزیز ، رتبه اعتباری عددی است بین 0 تا 900 که بر مبنای رفتار هر شخص در شبکه بانکی کشور به وی اختصاص می یابد. هرچه این عدد بیشتر باشد، وضعیت اعتبـاری وی بهتـر بوده و ریسک معامله با ایشان کمتر خواهد بود.
محسن خلیل زاده یوشانلوئیmohs نوشت : 1400/07/11
خوب بود
پاسخ
محمد نیسی نوشت : 1400/07/11
سلام علیکم سایت خوبیه خیلی هم عالیه خیلی هم خوشحال شدم وضعیت بانکی واداری خودم را دیدم هههه آقایون عزیز رضایت من نه از خوشحسابی منه با اینکه بد حسابی نکردم وبدم از بد حسابی میاد ولی سیل 95و98 بدحسابم کرد
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.