نقش رتبه اعتباری بالا در سامانه جامع استعلام بانکی

رتبه های اعتباری که سامانه جامع استعلام بانکی به اشخاص حقیقی و حقوقی اعطاء می کند؛ حاصل عملکرد هر یک از مشتریان بانکی است. به این صورت که هر یک از افراد با توجه به تعهد و مسئولیت پذیری خویش در زمینه پرداخت به موقع اقساط بانکی و بدهی های خویش به بانک و عدم برگشت خوردن چک های مختلف می توانند برای خود در سامانه جامع استعلام بانکی، رتبه های خوب و قابل توجهی را از آن خود کنند. بانک ها نیز پس از دادن فرم های لازم برای تکمیل فرم اعتبارسنجی مشتریان به هر یک از مشتریان خویش می توانند با در نظر گرفتن همین رتبه های اعتباری درج شده در گزارش های اعتبارسنجی تصمیم بهتری مبنی بر اعطای تسهیلات و سایر مزایای دیگر نهادهای مالی و اعتباری به مشتریان خود بگیرند. بنابراین به طور کلی امروزه نه تنها بانک ها، بلکه سایر نهادهای مالی و اعتباری و حتی فروشگاه ها و مغازه دارهای مختلف از وجود رتبه های اعتباری درج شده در سامانه جامع استعلام بانکی نهایت بهره را می برند. وجود همین مزایاست که هر یک از افراد حقیقی و حقوقی سعی می کنند تا همواره نسبت به ارتقای رتبه اعتباری خویش در تلاش باشند تا بتوانند علاوه بر تسهیلات بانکی از سایر مزایای دیگر در نهادها و موسسه های مالی و اعتباری نهایت استفاده را ببرند. در ادامه در همین راستا اعتبار مصرفی را تعریف خواهیم کرد که با مسئله رتبه های اعتباری ارائه شده در سامانه جامع استعلام بانکی ارتباطی مستقیم دارد.

اعتبار مصرفی چیست؟

رتبه اعتباری در سامانه جامع استعلام بانکی

اعتبار مصرفی چیست؟

همان طور که می دانید؛ افراد حقیقی و حقوقی که در سامانه جامع استعلام بانکی، رتبه های اعتباری مختلفی را دریافت می کنند؛ می توانند از مزایا و تسهیلات مختلف بانک ها بهره مند شوند. امروزه علاوه بر این تسهیلات که بانک ها ارائه می دهند؛ مغازه داران و سایر موسسه های مالی و اعتباری مختلف نیز می توانند با توجه به رتبه های اعتباری درج شده در سامانه ملی استعلام بانکی، امکان خرید کالاهای مصرفی را به صورت قسطی در اختیار مردم قرار دهند. به این صورت که شما به عنوان یکی از مشتریان بانکی می توانید با داشتن رتبه اعتباری بالا و شایسته در سامانه جامع اعتبارسنجی یا سامانه جامع استعلام بانکی، خود را در نزد مغازه داران و فروشگاه های مختلف و نیز موسسه های مالی و اعتباری گوناگون، به عنوان فردی خوش حساب معرفی سازید. بنابراین اعتبار مصرفی به معنای اعتباری است که هر یک از این نهادها در اختیار مشتریان خوش حساب بانکی قرار می دهند. وجود این دسته از اعتبارهای مصرفی به مشتریان خوش حساب بانکی، از دیگر مزایای داشتن رتبه اعتباری بالا و قابل توجه در سامانه جامع استعلام بانکی به شمار می آید. به همین جهت شما می توانید با پای بندی به بدهی و اقساط مختلف بانکی خویش، خود را در نظام بانکی به عنوان فردی خوش حساب به شمار آورید تا بدین ترتیب بتوانید از اعتبار مصرفی بهره مند شوید. توضیح اینکه این اعتبار مصرفی تنها مختص افراد حقیقی و حقوقی می باشد که رتبه بالایی در سامانه جامع اعتبارسنجی دارند و سایر افراد با رتبه های پایین با سابقه چک های برگشتی از وجود این اعتبار مصرفی بی بهره خواهند بود.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

ولی نوشت : 1400/06/27
خوب است
پاسخ
محمد عاطف ضمیر نوشت : 1400/06/27
گزارش مشکوک الوصول یعنی چی؟؟ در ضمن بنده بابت مشکل فوق باید چکار کنم که موضوع را بفهمم؟ اصلا همچین موردی به ذهنم نمیرسه، ممنون از راهنمایی و کمک شما.
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/27
محمد عزیز، سررسید مشکوک الوصول اقساطی هستند که بیشتر از 18 ماه از زمانی که باید پرداخت می شده گذشته است. اگر چه تسویه شده باشد یا هنوز پرداخت نشده بین 5 تا 7 سال در گزارش ثبت می شود.
فواد مبتدی نوشت : 1400/06/27
سلام .من از چه طریقی میتونم بدونم رتبه اعتباریم چنده
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/27
فواد عزیز ، شما از طریق سایت آیس می توانید گزارش خودتان را دریافت کنید و در گزارش رتبه اعتباری اعلام می شود
فواد مبتدی نوشت : 1400/06/27
خیلی عالی بود .ممنون
پاسخ
اسماعیل رجبی نوشت : 1400/06/26
با سلام چرا نمیشود از متن گزارش تهیه شده pdf تهیه کرد توقع می‌رود که حداقل بتوان از این گزارش pdf تهیه کرد که هر بار هزینه نکنیم. ممنون میشوم که رسیدگی نمایید.
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/26
اسماعیل عزیز،با ورود مجددا به لینک صفحه تایید قبل از 24 ساعت می توانید مجددا وارد گزارش شده و با زدن دکمه PDF فایل را ذخیره نمایید.
علی عیسی خانی خانسری نوشت : 1400/06/25
رتبه اعتباری اینجانب چنده؟ ABC
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/25
علی عزیز ، برای دریافت رتبه اعتباری خودتان باید از طریق سایت آیس اقدام کنید
خشایار رستمی نوشت : 1400/06/24
سپاسگذارم از زحمات تک تک دوستانی ک زحمت کشیدند
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.