اعطای رتبه های اعتباری مختلف در سامانه ملی اعتبارسنجی

سامانه ملی اعتبارسنجی تمامی رفتارهای افراد حقیقی و حقوقی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد تا بدین ترتیب بتواند رتبه های اعتباری متناسبی بر حسب رفتار و عملکرد بانکی هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به آن ها اعطاء سازد. بنابراین در صورتی که هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مشتریان بانکی نیاز به تسهیلات و وام های مختلف بانکی داشته باشند؛ می بایست پس از پر کردن فرم اعتبارسنجی مشتریان بانکی در نزد بانک های عامل، منتظر جواب بانک ها باشند. چرا که بانک ها و نهادهای مالی تنها پس از اعتبار بانکی و مطالعه گزارش های ارائه شده از سامانه ملی اعتبارسنجی با توجه به رتبه های درج شده در این گونه از گزارش های اعتبارسنجی، اقدام به اعطای تسهیلات یا عدم اعطای آن به مشتریان بانکی خویش می کنند. به همین جهت است که گزارش های ارائه شده در سامانه ملی اعتبارسنجی کاملا به روز بوده و بر اساس معیارها و پارامترهای بسیار مختلف و متعددی ریزبینانه و دقیق صورت گرفته است تا هیچ گونه اجحافی به هیچ یک از افراد حقیقی و حقوقی در این خصوص وارد نیاید. به طور کلی داشتن رتبه اعتباری خوب برای هر فردی دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه به این مسئله خواهیم پرداخت.(همین حالا با دریافت گزارش اعتبارسنجی، رتبه اعتباریتو بررسی کن)

مزایای داشتن رتبه اعتباری خوب

رتبه های اعتباری بالا در سامانه ملی اعتبارسنجی

مزایای داشتن رتبه اعتباری خوب

داشتن یک رتبه اعتباری خوب در سامانه ملی اعتبارسنجی منوط به عملکردی خوب و مناسب است. به این صورت که هر یک از افراد مختلف، در صورت پای بندی و التزام نسبت به بازپرداخت بدهی ها و اقساط بانکی خویش می توانند رتبه ای درخور و شایسته را از آن خود کنند. این رتبه خوب و شایسته می تواند مزایایی را برای آن ها در پی داشته باشد. از جمله این مزایا می توان به: بهره مندی از هر گونه وام و تسهیلات بانکی در بانک های مختلف، خرید اقساطی لوازم خانگی با در دست داشتن رتبه اعتباری مناسب، خرید قسطی انواع وسایل مختلف از جمله: گوشی و تبلت و سایر لوازم الکترونیکی دیگر و خرید اقساطی در فروشگاه ها و مغازه های کوچک و بزرگ مختلف به لطف داشتن رتبه اعتباری پس از استعلام بانکی و نیز تجارت با سایر افراد مختلف با در نظر داشتن رتبه اعتباری بالا که نشان دهنده خوش حساب بودن این دسته از افراد و نداشتن چک های برگشتی در سابقه کار آن هاست و... اشاره کرد. مزایای نامبرده شده خود سبب گردیده است تا هر یک از افراد حقیقی و حقوقی بتوانند نسبت به بازپرداخت بدهی های خویش و پاس کردن چک های خود سر موعد مقرر شده اهتمام ورزند تا بدین ترتیب آن ها نیز بتوانند از این دست مزایا و تسهیلات مختلف بانکی در هر یک از بانک های مختلف نهایت بهره را ببرند. چرا که در غیر این صورت اگر هر یک از افراد حقیقی و حقوقی نسبت به بازپرداخت بدهی های خویش متعهد نبوده و در روند پرداخت آن ها تاخیر و دیرکرد زیادی مشاهده می شود و چک های برگشتی زیادی هم تاکنون داشته اند؛ نمی توانند از این مزایا بهره مند گردند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

وحید شکیبایی نوشت : 1400/06/20
با سلام و تجدید احترام. سپاس بیکران بابت برنامه خوب ومفیدتان 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻عاااااالی هست. همیشه در اوج باشید🌹
پاسخ
حبیب اسماعیل زاده نوشت : 1400/06/20
استعلام وضعیت مربوطه نیاز به بروز رسانی دارد ، بنده هیچگونه بدهی وام بانکی ندارم ، در تاریخ 26/02/1400 کلا پرداخت شده است ، و استعلام وضعیت سفید می باشد
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/20
حبیب عزیز ، بروزرسانی گزارش ها اعتباری هر 15 تا 30 روز یکبار انجام می شود، چنانچه اقساط، معوقات یا سررسید گذشته در وام خاتمه یافته و یا در جریان باشد بین 5 تا 7 سال در گزارش می آید.
صلاح شریفی نوشت : 1400/06/18
درسته
پاسخ
محمد احمدزاده کردونی نوشت : 1400/06/18
نظر خاصی ندارم فقط میتونم بگم چیز خوبی هستش
پاسخ
Mahdi Abrishami Nik نوشت : 1400/06/17
سلام با تشکر عالی بود فقط موجودی روز را هم می توانید اعلام کنید
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/18
مهدی عزیز ، به روز رسانی گزارش ها معمولا برای 15 الی 30 روز می باشد
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.