تصمیم گیری بهتر نظام بانکی پس از اطلاع از رتبه اعتبار افراد

بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری مختلف، با توجه به اعتبارسنجی افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مشتریان بانکی خویش، می توانند تصمیم گیری بهتری مبنی بر اعطای تسهیلات یا عدم اعطای تسهیلات به آن ها بگیرند. سامانه اعتبارسنجی در همین راستا توانسته است کمک بسیار زیادی به این نهادهای مالی و اعتباری کند تا آن ها را در تصمیم گیری بهتر کمک کنند. به این صورت که عملکرد هر یک از افراد در نظام بانکی با توجه به پارامترهای مختلف در سامانه ها و شرکت های مختلف اعتبارسنجی مورد ارزیابی و سنجش واقع می گردد. پس از ارزیابی عملکرد بانکی هر یک از این افراد؛ نمره یا رتبه اعتباری درخور عملکرد این دسته از افراد مشخص می گردد. بنابراین اگر هر یک از افراد بخواهند از بانک های عامل وام ها و تسهیلات مختلفی را دریافت کنند؛ بانک ها با توجه به اعتبارسنجی آن ها می توانند تصمیم بهتری بگیرند. بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری بر اساس گزارش های اعتبارسنجی از شرکت های مطرح و صاحب نام تصمیم های خود را در خصوص افراد مختلف به عنوان مشتریان بانکی خویش می گیرند. بنابراین به طور کلی بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری نیاز مبرمی به گزارش های اعتبارسنجی دارند. به طور کلی می توان هر یک از این گزارش ها را به عنوان نقطه عطفی در زندگی هر فردی دانست.

گزارش اعتبارسنجی نقطه عطفی در زندگی مالی

تصمیم گیری بهتر بانک ها با توجه به استعلام بانکی

گزارش اعتبارسنجی نقطه عطفی در زندگی مالی

گزارش اعتبارسنجی که شرکت های مطرح در اختیار بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری قرار می دهند؛ به عنوان نقطه عطفی در زندگی مالی هر یک از افراد به شمار می آید. چرا که عملکرد هر یک از افراد حقیقی و حقوقی بر اساس همین گزارش زیر ذره بین قرار می گیرد. به همین جهت است که می توان گزارش های اعتبارسنجی را به عنوان نقطه عطفی در زندگی مالی هر فردی به شمار آورد. چرا که هر یک از افراد مختلف به عنوان مشتریان بانکی با توجه به رفتار تجاری خود مبنی بر برگشت خوردن یا عدم برگشت های چک های خود، پرداخت به موقع قبوض مختلف یا عدم بازپرداخت آن ها، پرداخت اقساط بانکی یا عدم پرداخت و تاخیر در روند پرداخت اقساط بانکی، معوقات بانکی و مسائلی از این دست مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند. به همین جهت با توجه به این مسئله که تمامی رفتارهای مالی یک فرد در طول زندگی خویش جملگی در سامانه های اعتبارسنجی درج می گردد؛ به همین جهت این گزارش می توانند به عنوان نقطه عطفی در زندگی مالی هر فردی به حساب آیند. افرادی که جزء مشتریان خوش حساب بانکی بوده اند و نسبت به بازپرداخت بدهی های خویش همیشه متعهد و پای بند بوده اند؛ گزارش های اعتبارسنجی برای این دسته از افراد می تواند به عنوان یک نقطه عطف مثبت قلمداد گردد. اما آن دسته از افرادی که نسبت به بدهی های خویش تعهدی به خرج نداده و همواره با معوقات بانکی رو به رو بوده اند؛ گزارش های اعتبارسنجی در خصوص آن ها می تواند عملکرد منفی آن ها را نشان دهد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

یاسر پارسایی نوشت : 1400/06/17
سایت خیلی خوبی هست متشکرم
پاسخ
مصطفی نوشت : 1400/06/17
مشکل بانکی داشتم رفع کردم ولی تو سایت هنوز هست
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/17
مصطفی عزیز ، به روز رسانی گزارش ها 30 روز می باشد
مسعود نوشت : 1400/06/15
سلام چرا در فرم اعتبار سنجی من رتبه و نمودار اعتبار نشان داده نشده؟
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/16
مسعود عزیز ، شما اگر در یک سال اخیر فاقد چک برگشتی باشید و وامی دریافت نکرده باشید و ضمانت شخصی را هم نکرده باشید رتبه به شما نشان داده نمی شود اما در متن گزارش عبارت فاقد وضعیت منفی اعلام می شود
نادر خوشبین نوشت : 1400/06/15
سلام . ممنون بسيار جامع و كاربردي است
پاسخ
محسن رضازادگان نوشت : 1400/06/15
سلام عالی
پاسخ
حمیدرضا محمد حسینی نوشت : 1400/06/14
عالی
پاسخ
سعید فریدی قینرجه نوشت : 1400/06/14
سلام ممنون از سایت خوبتون چگونه می‌توان نمره مثبت بگیرم
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/14
سعید عزیز ، با پرداخت به موقع وام های مستقیم و ضمانت شده و نداشتن چک برگشتی رتبه اعتباری افزایش پیدا میکند
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.