اهمیت نمره اعتباری یا رتبه اعتباری پس از استعلام بانکی

رتبه اعتباری یا نمره اعتباری برای هر فرد حقیقی و حقوقی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. به این صورت که هر فردی پس از استعلام بانکی در صورتی که بخواهد از مزایا و تسهیلات بانکی بهره مند گردد؛ می بایست کارنامه خوب و قابل قبولی را در نظام بانکی از خود به جای گذاشته باشد و به طور کلی فردی خوش حساب در سیستم بانکی باشد تا بدین ترتیب بتواند به واسطه نمره اعتباری خود از مزایای مختلف و متعددی بهره مند شود. هر یک از افراد حقیقی و حقوقی پس از پر کردن فرم استعلام بانک در هر یک از بانک های عامل می توانند نسبت به خوش حسابی یا بدحسابی خود آگاه شوند. بانک ها نیز پس از استعلام بانکی تنها در صورتی که رتبه اعتباری فرد درخواست کننده بالا و شایسته باشد؛ به آن ها اعتماد کرده و مزایا و تسهیلات بانکی خویش را با اطمینان خاطر بیشتری در اختیار این گونه از افراد قرار می دهند. اما در غیر این صورت بانک ها از ارائه هر گونه تسهیلات بانکی به افراد بدحساب امتناع می ورزند. توضیح اینکه نمره یا رتبه اعتباری هر فرد حقیقی و حقوقی، یک عدد در بازه 0 تا 900 می باشد. هر چقدر نمره اعتباری شما بیشتر باشد؛ شما فردی خوش حساب به شمار می آیید و هر چقدر نمره اعتباری شما پایین باشد؛ به منزله داشتن چک های برگشتی، عدم پرداخت یا تاخیر در بازپرداخت بدهی ها و سایر مسائل دیگری می باشد که عملکرد منفی یک فرد را نشان می دهد. حال سوال اینجاست که چگونه نمره اعتباری خود را بخوانیم یا متوجه آن شویم؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.(با کلیک نمره اعتباری خود را دریافت کنید)

چگونه نمره اعتباری خود را بخوانیم؟

مشاهده نمره اعتباری از طریق سامانه اعتبارسنجی

چگونه نمره اعتباری خود را بخوانیم؟

اگر بخواهید تا پیش از درخواست تسهیلات بانکی از بانک های مختلف نسبت به نمره اعتباری خود آگاه باشید؛ علاوه بر استعلام بانکی و اطلاع از رتبه اعتباری خود؛ می توانید در سامانه جامع اعتبارسنجی نیز به صورت اینترنتی وارد شده و در بخش «رتبه اعتباری » رتبه اعتباری خود را به همین سادگی مشاهده کنید. مشاهده نمره اعتباری به شما کمک می کند تا در صورت پایین بودن، در تلاش برای ارتقای آن باشید و در صورتی هم که بالا باشد؛ برای حفظ آن تلاش کنید. در هر صورت شما می توانید رتبه اعتباری خود را به صورت اینترنتی در سامانه جامع اعتبارسنجی هم مشاهده کنید تا بدین ترتیب پیش از استعلام بانکی بتوانید نسبت به رتبه اعتباری خود مطلع گردید. امروزه شرکت های اعتبارسنجی مختلف و متعددی ظهور یافته اند که تمامی رفتارهای افراد حقیقی و حقوقی را به طور ریزبینانه مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند. تعداد چک های برگشتی یا عدم برگشت خوردن چک، بازپرداخت بدهی و اقساط بانکی و پرداخت به موقع و سر موعد مقرر قبوض مختلف و... همگی مورد بررسی قرار می گیرند تا رتبه اعتباری یک فرد مشخص گردد. بانک ها می توانند پس از استعلام بانکی، نسبت به نمره اعتباری هر فردی مطلع گردند و سپس نسبت به اعطای تسهیلات یا عدم تسهیلات بانکی فرد مورد نظر تصمیم گیری نمایند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

یونس محمدی نوشت : 1400/06/10
خوب
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.