استفاده از رتبه اعتباری افراد حقیقی و حقوقی در مواقع مختلف

رتبه اعتباری که در گزارش های اعتبارسنجی برای هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به راحتی میسر می باشد؛ در بسیاری از موارد به کمک نظام بانکی می آیند تا هر یک از شعب بانکی بتوانند با استفاده از این رتبه های اعتباری تصمیم بهتری برای مشتریان بانکی خویش بگیرند. جلوگیری از برگشت خوردن چک، پرداخت به موقع اقساط درست سر موعد مقرر شده خود، عدم تاخیر در بازپرداخت بدهی ها و... از جمله مواردی هستند که سبب ارتقای رتبه اعتباری افراد حقیقی و حقوقی به عنوان نتیجه اعتبارسنجی می شوند. به همین جهت است که بانک ها و سایر نهادهای مالی با استفاده از همین رتبه های اعتباری می توانند مشتریان خوش حساب خود را از مشتریان بدحساب بانکی خود شناسایی کرده و آن ها را تفکیک کنند. اما تنها این سیستم بانکی نیست که از رتبه اعتباری درج شده در سامانه های اعتبارسنجی و گزارش های درج شده در این خصوص استفاده می کند؛ بلکه رتبه اعتباری افراد در مواقع مختلف می تواند مورد استفاده اقشار و اصناف مختلف مردم واقع گردد. از همین رو در ادامه در خصوص یکی از همین صاحبان کسب و کارهای مختلف بحث به میان می آید که از رتبه اعتباری درج شده در گزارش های اعتبارسنجی به خوبی بهره می برند.

استفاده بنگاه های معاملات ملکی از گزارش اعتبارسنجی

استفاده بنگاه های معاملات ملکی از گزارش اعتبارسنجی

استفاده بنگاه های معاملات ملکی از گزارش اعتبارسنجی

علاوه بر بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری، بنگاه های معاملات ملکی نیز می توانند از رتبه اعتباری درج شده در گزارش های اعتبارسنجی مشتریان خود به خوبی استفاده کنند. چرا که اساس این رتبه بندی ها، بر حسب خوش حساب بودن یا بدحساب بودن مشتریان و عملکرد بانکی آن ها می باشد. به همین جهت کسانی که در بنگاه های معاملات ملکی نیز مشغول به کار و فعالیت هستند؛ به جهت اعتماد بیشتر به مشتریان خود می توانند از طریق سامانه جامع اعتبارسنجی به جهت شناخت خوش حساب بودن یا بدحساب بودن آن ها، از رتبه اعتباری آن ها مطلع گردند تا بدین ترتیب تنها با افرادی در این راستا وارد معامله شوند که توانسته اند رتبه اعتباری خوب و شایسته ای را از آن خود کنند. به همین جهت به تمامی افراد توصیه می شود تا همواره تحت هر شرایطی بتوانند عملکرد خوب و مناسبی را از خود در نظام بانکی به جای گذارند تا ضمن بهره مندی از وام ها و تسهیلات بانکی بتوانند در صورت خرید یا رهن انواع ملک ها و نداشتن مبلغ کامل، با توجه به رتبه اعتباری خویش از امتیاز خوش حسابی خود در نزد بنگاه های معاملاتی به خوبی بهره ببرند. هر یک از بنگاه های معاملاتی نیز با توجه به میزان خوش حسابی این دسته از افراد با توجه به رتبه اعتباری آن ها ارائه شده در گزارش های اعتبارسنجی می توانند با خیال راحت تری با آن ها وارد معامله شوند و از تاخیر یا دیرکرد در بازپرداخت بدهی های آن ها به خود جای نگرانی به دل خویش راه ندهند. پس در هر صورت رتبه اعتباری تمامی افراد در سامانه اعتبارسنجی بسیار حائز اهمیت می باشد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

فاطمه زمانی نژاد نوشت : 1400/06/09
عالی
پاسخ
ساعد وفاجو نوشت : 1400/06/09
عالی
پاسخ
سیفعلی نصیرزاده نوشت : 1400/06/07
خوب
پاسخ
هادی حیدری نوشت : 1400/06/07
خوب
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.