تعیین رتبه اعتباری با توجه به عملکرد بانکی

رتبه اعتباری هر فرد حقیقی و حقوقی در سامانه اعتبارسنجی منوط به عملکرد آن فرد در نظام بانکی می باشد. به این صورت که هر فردی می تواند با یک عملکرد خوب و مناسب از خود در سیستم بانکی، رتبه اعتباری خود را ارتقاء دهد یا آن را حفظ کند و فردی دیگر با توجه به عملکرد بد خود پس از استعلام معوقات بانکی با توجه به معوقات و تاخیر در بازپرداخت بدهی های خود و نیز برگشت خوردن چک در کارنامه بانکی خویش، سبب کاهش شدید رتبه اعتباری خود خواهد شد. پس رتبه اعتباری هر فردی در سامانه ملی اعتبارسنجی بستگی به نوع عملکرد خود آن فرد دارد. با توجه به امکاناتی که در اختیار افراد با رتبه بالا در نظام بانکی داده می شود و محرومیت از دریافت تسهیلات بانکی به افرادی که رتبه اعتباری پایینی در سامانه ملی اعتبارسنجی از آن خود کرده اند؛ هر فردی درصدد آن است تا حتی الامکان بتواند عملکرد خوب و مناسبی را از خود به جای بگذارد تا باری دیگر بتواند با توجه به امتیاز اعتباری خویش از سایر تسهیلات بانکی دیگر نیز نهایت بهره را ببرد.

با گزارش اعتباری بدانید کجا ایستاده اید و از آنچه ساخته اید؛ محافظت کنید.

ارتقای رتبه اعتباری با پرداخت به موقع اقساط

با گزارش اعتباری بدانید کجا ایستاده اید و از آنچه ساخته اید؛ محافظت کنید

سامانه ملی اعتبار سنجی گزارش های دقیقی در خصوص عملکرد هر یک از افراد در نظام بانکی به صورت آنلاین و لحظه ای ارائه می دهد تا بانک ها و سایر نهادهای مالی بتوانند از این گزارش ها در خصوص شناخت بیشتر مشتریان خویش استفاده بهینه ای داشته باشند. با استفاده از این گزارش های اعتبارسنجی شما می توانید به این درک دست یابید که هم اکنون در کجا ایستاده اید و از آنچه در نظام بانکی از خود ساخته اید؛ با عملکرد آتی خود باری دیگر از رتبه اعتباری خود در سامانه ملی اعتبارسنجی محافظت کنید. شما با ورود به بخش «رتبه اعتباری من» در سامانه ملی اعتبار سنجی می توانید به این درک از عملکرد خویش دست یابید و برخورد یا بازخورد دوباره سیستم بانکی نسبت به خویش را این گونه برآورد نمایید. هر چقدر شما نسبت به پرداخت اقساط خویش سر موعد مقرر شده خود اهتمام ورزیده باشید و چک برگشتی در کارنامه خود به ثبت نرسانید و نسبت به بازپرداخت بدهی های خویش به نظام بانکی متعهد باشید؛ می توانید رتبه اعتباری خود را روز به روز ارتقاء بخشیده و یا آن را حفظ نمایید. با استفاده از همین رتبه اعتباری است که شما باز هم قادر به دریافت تسهیلات و سایر مزایای مختلف بانکی خواهید شد و می توانید از آن به خوبی استفاده کنید. اما در غیر این صورت اگر توجهی به معوقات بانکی خود نداشته باشید؛ از تسهیلات آتی نظام بانکی محروم می شوید و دیگر قادر به دریافت انواع وام ها و تسهیلات بانکی نخواهید شد. ضمن اینکه در سیستم بانکی نیز این گزارش ها کاملا به روز بوده تا آن ها بر اساس همین گزارش های اعتبارسنجی، مشتریان خوش حساب خود را از مشتریان بدحساب خویش جداسازی نمایند. پس بهتر است به این مقوله توجه ویژه ای ورزیده شود.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

عیسی سنجری دربید نوشت : 1400/05/21
درخواست گردش حساب
پاسخ
آیس نوشت : 1400/05/21
عیسی عزیز، برای درخواست مورد نظرتان باید با بانکتان تماس بگیرید. مواردی که در گزارش اعتباری نشان داده می شود عبارتند از: رتبه اعتباری، وجود یا عدم وجود چک برگشتی، وامهایی که شخص از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و حتی صندوقهای رفاه دانشجویی اخذ کرده و مبالغ آنها، اقساط سررسید گذشته و ضمانتهایی که شخص برای اشخاص ثالث انجام داده است.
امیر حسین طالبی زاده نوشت : 1400/05/20
خیلی خوب
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.