گزارش سامانه ملی اعتبارسنجی؛ گزارشی دقیق برای ارزیابی سنجیده

گزارش هایی که از سامانه ملی اعتبارسنجی ارائه می شود؛ کاملا دقیق و سنجیده هستند. به این صورت که می توان با استفاده از این گزارش هایی که از عملکرد افراد حقیقی و حقوقی ارائه می شود؛ در موقعیت های مختلف استفاده های بهینه ای از آن ها برد. از جمله کسانی که در این راستا می توانند از گزارش های سامانه ملی اعتبارسنجی بهره ببرند؛ می توان به بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری اشاره کرد. اما این فقط بانک ها نیستند که می توانند از این گزارش ها به منظور تصمیم گیری بهتری مبنی بر اعطای وام یا عدم اعطای وام و تسهیلات بانکی به مشتریان خویش داشته باشند؛ بلکه به غیر از آن ها افراد و اقشار دیگری نیز هستند که می توانند از گزارش های اعتبارسنجی به خوبی استفاده کنند. چرا که در یک گزارش اعتباری که حاصل نتیجه اعتبارسنجی سامانه ملی اعتبارسنجی به طور دقیق و منضبط می باشد؛ می توان اشخاص حقیقی و حقوقی با رتبه بندی بالا را نسبت به رتبه های اعتباری پایین از همدیگر تفکیک داد. کسانی که نسبت به بدهی های خویش متعهد و پای بند هستند؛ همواره در تلاش هستند تا اقساط خود را سر موعد مقرر شده خود به نظام بانکی تحویل دهند که همین مسئله سبب ارتقای رتبه اعتباری آن ها می شود و می توانند از مزایا و تسهیلات بیشتری بهره ببرند. اما (علاوه بر نظام بانکی، کارفرمایان و موسسه های کاریابی نیز می توانند از گزارش های اعتبارسنجی بهره ببرند) که در ادامه در خصوص این مسئله توضیحاتی داده خواهد شد.

استفاده کارفرمایان و موسسات کاریابی از گزارش اعتباری

استفاده کارفرمایان و موسسات کاریابی از گزارش اعتباری

استفاده کارفرمایان و موسسات کاریابی از گزارش اعتباری

همان طور که گفته شد؛ کارفرمایان و موسسات کاریابی نیز می توانند به مانند بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری از گزارش های سامانه ملی اعتبارسنجی استفاده کنند. به این صورت که در سامانه مذکور، کلیه عملکرد هر یک از افراد به طور کامل ثبت و ضبط شده است و هر یک از این افراد حقیقی و حقوقی در سامانه ملی اعتبارسنجی بر حسب عملکرد خویش یک رتبه اعتباری در حد ضعیف تا متوسط و عالی به خود اختصاص می دهند. اگر رتبه اعتباری فردی ضعیف یا متوسط رو به پایین باشد؛ کارفرمای آن ها در موسسه های کاریابی به جای استخدام این دسته از افراد سعی می کند تا فردی را به جای آن برگزیند که از رتبه اعتباری خوب یا عالی برخوردار باشد. بنابراین در صورتی که می خواهید در هر یک از موسسه های کاریابی شرکت کنید تا زیر دست کارفرمایان مختلف مشغول به کار و فعالیت شوید؛ بهتر است همیشه به فکر رتبه اعتباری خود باشید. برای این منظور می بایست از بروز چک های برگشتی در کارنامه بانکی خود جلوگیری به عمل آورید و تا حد امکان اقساط بانکی خویش را سر موعد مقرر شده خویش پرداخت نموده و هیچ گونه تاخیر یا دیرکردی در بازپرداخت بدهی های خود به بانک نداشته باشید تا بدین ترتیب با یک رتبه اعتباری خوب و شایسته بتوانید در موسسه های کاریابی و نزد کارفرمایان خویش، شانس بالایی برای استخدام داشته باشید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.