استفاده از «رتبه اعتباری » در مواقع مختلف

در سامانه اعتبارسنجی، بخشی با عنوان «رتبه اعتباری » وجود دارد که هر کس با ورود به این سامانه می تواند رتبه اعتباری خود را مشاهده نماید. از این رتبه اعتباری در مواقع مختلف می توان استفاده های بهینه ای کرد. هر چقدر شما به حفظ و ارتقای رتبه اعتباری خود همت گمارده باشید؛ می توانید بیشتر از وجود «رتبه اعتباری من» موجود در سامانه جامع اعتبارسنجی بهره ببرید و برعکس هر چقدر شما نسبت به رتبه اعتباری خود کم توجه باشید؛ از وجود این مزایا محروم خواهید شد. نحوه اعتبارسنجی مشتریان بانکی نیز وابسته به وجود همین رتبه اعتباری است. به این صورت که برخی بانک ها نیز برای اعطای وام های مختلف به مشتریان خویش از همین رتبه اعتباری مشتریان خود استفاده می کنند تا بدین ترتیب وام ها و تسهیلات بانکی خود را تنها به افرادی اعطاء سازند که در این سامانه، رتبه خوبی را بر اساس عملکرد خویش به دست آورده باشند و سایر افراد بدحساب را از وجود این تسهیلات محروم می سازند. اما بهره مندی افراد مختلف از رتبه اعتباری خویش تنها منوط به اعطای تسهیلات بانکی نمی شود؛ بلکه شامل موارد دیگری نیز می شود. یکی از همین موارد؛ خرید اقساطی تلفن همراه می باشد که شامل افرادی می شود که در سامانه جامع اعتبارسنجی؛ رتبه اعتباری خوبی را از آن خود کرده باشند.

فروش اقساطی موبایل از طریق دانستن رتبه اعتباری

فروش قسطی موبایل

فروش اقساطی موبایل از طریق دانستن رتبه اعتباری

همان گونه که گفته شد؛ از طریق دانستن «رتبه اعتباری » برای هر فردی در سامانه جامع اعتبارسنجی می توان از مزایای مختلفی بهره برد. فروش اقساطی موبایل یا تلفن همراه نیز امروزه از این طریق برای صنف موبایل فروش ها هم میسر شده است. به این صورت که هر یک از فروشندگان موبایل به جهت مطمئن شدن خیال خود از خوش حساب بودن یا بدحساب بودن مشتریان خویش، می توانند از رتبه اعتباری فرد مذکور مطلع گردند. اطلاع از رتبه اعتباری هر فردی در سامانه اعتبارسنجی به صورت لحظه ای و آنی در کسری از ثانیه میسر می باشد. بنابراین آن ها خیلی زود می توانند پی به رتبه اعتباری مشتری خود ببرند. هر چقدر رتبه اعتباری مشتریان آن ها بالا باشد؛ آن افراد، جزء افراد خوش حساب شمرده می شوند و فروشندگان تلفن همراه نیز به مانند سیستم بانکی می توانند به آن ها اطمینان نمایند و اقدام به فروش اقساطی تلفن همراه به آن ها کنند. اما هر چقدر «رتبه اعتباری » درج شده در سامانه اعتبارسنجی فردی پایین باشد؛ به منزله بدحساب بودن آن فرد بوده و فروشندگان تلفن همراه نیز نمی توانند به آن ها اعتماد کنند و تلفن همراه های خود را به صورت اقساطی به آن ها بفروشند. بنابراین به طور کلی رتبه اعتباری من که در سامانه جامع اعتبارسنجی برای هر کسی قابل رویت است؛ تاثیر زیادی در اعطای برخی مزایا و تسهیلات دارد و صاحبان کسب و کارهای مختلف با مشاهده رتبه اعتباری شما، با اطمینان خاطر بیشتری شما را جزء مشتریان خوش حساب خود قلمداد می کنند و می توانند محصولات خویش را از جمله تلفن همراه به شما به صورت اقساط بفروشند و نگرانی در خصوص تاخیر یا دیرکرد در پرداخت اقساط شما را نداشته باشند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

مرجان قربان زاده گنجی نوشت : 1400/05/16
وقت بخیر چرا باید تعداد گرفتن استعلام زیاد از دلایل پایین بودن اعتبار باشه من خودم هر ماه استعلام میگیرم تا ببینم وضعیتم چه جوری شده.
پاسخ
آیس نوشت : 1400/05/16
مرجان عزیز، دریافت گزارش به هر تعداد از سامانه اعتبارسنجی آیس تاثیری بر رتبه و امتیاز اعتباری ندارد.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.