بازپرداخت اقساط بانکی و تاثیر آن در رتبه اعتباری

همان طور که در یک گزارش اعتبار بانکی در خصوص اعتبارسنجی افراد حقیقی و حقوقی و رتبه اعتباری آن ها در نظام بانکی واضح و مشخص است؛ رتبه اعتباری هر فردی وابسته به عوامل مختلفی است. یکی از این عوامل تعیین کننده در کاهش یا افزایش رتبه اعتباری افراد مختلف، بازپرداخت اقساط بانکی آن هاست. به این صورت که اگر فردی در بازپرداخت اقساط بانکی خود سهل انگاری نماید و آن ها را درست و به موقع سر موعد مقرر شده خویش پرداخت ننماید؛ رتبه یا امتیاز اعتباری آن ها در سامانه اعتبارسنجی به طور چشمگیری کاهش می یابد. البته عکس این موضوع نیز به خوبی نمایان است که اگر کسی نسب به بازپرداخت بدهی ها و اقساط خویش متعهد بوده و اقساط خود را سر موعد مقرر شده خود پرداخت نماید؛ می تواند خود را در نظام بانکی به عنوان فرد خوش حسابی معرفی نموده که دارای رتبه اعتباری بالایی در سامانه اعتبارسنجی می باشد. بنابراین به طور کلی زمان بازپرداخت اقساط سر موعد خود یا دیرکرد و معوقات بانکی همگی تاثیر زیادی روی افزایش یا کاهش رتبه اعتباری دارند. از همین رو افرادی که می خواهند رتبه یا امتیاز اعتباری خود را حفظ و ارتقاء دهند تا همچنان از وام ها و تسهیلات بانکی بانک های مختلف بتوانند استفاده نمایند؛ می بایست نسبت به بازپرداخت اقساط بانکی خود درست سر موعد مقرر شده خود متعهد گردند تا رتبه اعتباری آن ها دستخوش تغییرات سویی نگردد. در این بین کسانی هستند که هر چند ماه یکبار، به صورت یکجا اقساط خود را پرداخت می کنند که در ادامه در خصوص آن ها سخن به میان خواهد آمد.

پرداخت اقساط چند ماه یکبار بصورت یکجا برابر است با کاهش شدید رتبه اعتباری

کاهش شدید رتبه اعتباری با پرداخت اقساط چند ماه یکبار بصورت یکجا

پرداخت اقساط چند ماه یکبار بصورت یکجا برابر است با کاهش شدید رتبه اعتباری

اگر از آن دسته افرادی هستید که همواره اقساط خود را به صورت یکجا هر چند ماه یکبار پرداخت می کنید؛ در نظر داشته باشید که این کار شما برابر با کاهش شدید رتبه اعتباری است. به این صورت که می بایست هر ماه، اقساط خود را درست سر موعد تعیین شده خود پرداخت نمایید. اگر شما به صورت یکجا اقساط سه ماهه اخیر خود را پرداخت نمایید یا هر چند ماه یکبار کلیه اقساط جا مانده خود را پرداخت نماید؛ این کار سبب افت شدید رتبه اعتباری شما در سامانه اعتبارسنجی می باشد. سامانه جامع اعتبارسنجی تمامی این مسائل را به طور ریز با جزئیات خود ثبت و ضبط می کند و در صورتی که شما دست به این اقدام بزنید؛ به یکباره رتبه اعتباری شما چندین درجه پایین تر می آید. از همین رو می بایست هر ماه قسط همان ماه را پرداخت کنید و برای ماه های آتی نیز به همین روال عمل کنید تا مشکلی برای رتبه اعتباری شما به وجود نیاید. بنابراین ضمن اینکه می بایست هر ماه، اقساط بانکی خود را سر موعد مقرر شده خود پرداخت نمایید؛ بهتر است هر ماه تنها قسط همان ماه را پرداخت کنید و از پرداخت یکجا خودداری ورزید تا بتوانید رتبه اعتباری خود را در سامانه اعتبارسنجی ارتقاء بخشید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

مرضیه اکبری نوشت : 1400/05/01
سلام لینک گزارش
پاسخ
مصطفی مرادی نوشت : 1400/05/01
سلام بسیار صحیح و درست است مطلب
پاسخ
ص نوشت : 1400/05/01
خیلی عالیه
پاسخ
یوسف نوشت : 1400/04/30
عتلی
پاسخ
مجید مسیح زاده نوشت : 1400/04/30
بسیار خوب است
پاسخ
حبیب جهانبخش نوشت : 1400/04/29
خوب و جامع
پاسخ
کامران نوشت : 1400/04/28
احتمالا اگه یکجا زودتر پرداخت کنیم. دیرتر که بنظر رتبه بد بشه!
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.