دریافت تسهیلات مختلف با صرف اعتبارسنجی مناسب

هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف به منظور استفاده از تسهیلات بانکی می بایست در سامانه جامع اعتبارسنجی، رتبه اعتباری خوب و شایسته ای را اتخاذ نموده باشند. شما می توانید با مشاهده «رتبه اعتباری » در سامانه های مختلف اعتبارسنجی، نسبت به رتبه اعتباری خود مطلع گردید که در صورت بالا بودن رتبه اعتباری خویش می توانید از تسهیلات مختلف بانک ها بهره مند شوید و در غیر این صورت بانک ها از اعطای هر گونه وام و تسهیلات خویش به شما امتناع می ورزند. بنابراین رتبه اعتباری هر فرد حقیقی و حقوقی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. نداشتن چک های برگشتی، بازپرداخت بدهی ها و اقساط بانکی، پرداخت به موقع قبوض و تمامی بدهای بانکی به بانک های عامل و... همگی ما را به درک درست و صحیحی از اعطاء یا عدم اعطای تسهیلات بانکی می رسانند که تا پیش از درخواست وام ها و تسهیلات بانکی ما می توانیم با در نظر گرفتن رتبه اعتباری خود اقدام به درخواست وام یا عدم درخواست کنیم. بنابراین درک قرارداد تسهیلات بانکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همین رتبه های اعتباری ما در سامانه جامع اعتبارسنجی می تواند کمک شایان توجهی به ما برای دستیابی به این درک اعتباری باشد. در ادامه بیشتر در این خصوص بحث به میان می آید.(آگاهی از رتبه اعتباری من در سامانه اعتبارسنجی)

درک قرارداد تسهیلات

رتبه اعتباری بالا در سامانه های اعتبارسنجی

درک قرارداد تسهیلات

منظور از درک قرارداد تسهیلات بانکی، این است که هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی تا پیش از درخواست وام ها و تسهیلات بانکی به درکی صحیح و درست در این خصوص دست یابد. شرایط بازپرداخت اقساط بانکی و سررسید اقساط، شرایط پرداخت سود و نرخ بهره، مبلغ وام، ضمانت های وام، مدت زمان آن، تبعات عدم پرداخت اقساط بانکی، توافق نامه اولیه تسهیلات اعتباری بانکی و... از جمله مسائلی به شمار می آیند که ما می بایست تا پیش از ثبت درخواست وام های مختلف برای خود تمامی آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. در صورت احراز هر یک از شرایط لازم برای دریافت وام ها و تسهیلات بانکی، بهتر است نگاهی به رتبه اعتباری خود و اعتبارسنجی خویش بیندازیم تا عملکرد بانکی خود را تا پیش از رهسپار شدن به شعب مختلف بانک ها مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم تا بدین ترتیب تا پیش از درخواست وام ها و تسهیلات بانکی بتوانیم به درکی صحیح و درست از قرارداد تسهیلات خود دست یابیم. شناخت تمامی شرایط لازم برای دریافت وام ها ما را به این درک می رساند تا بتوانیم تنها وام هایی را دریافت کنیم که توانایی بازپرداخت اقساط آن ها در موعد مقرر شده داشته باشیم. چرا که در صورت عدم بازپرداخت بدهی ها و اقساط بانکی در بازه زمانی تعریف شده آن یا تاخیر و دیرکرد در پرداخت بدهی های خود، رتبه اعتباری شما در سامانه اعتبارسنجی متزلزل خواهد شد و همین مسئله ممکن است شما را از دریافت تسهیلات و سایر وام های دیگر بانک های مختلف محروم سازد. بنابراین بهتر است به درکی صحیح و درست از قرارداد تسهیلات بانکی دست یابیم تا بتوانیم سرآخر متضرر نگردیم.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

صالح نوشت : 1400/04/20
لطفا در مورد چگونگی بالا بردن رتبه اعتباری مون مطلب بزارید و این که توی گزارشی که ارایه میدید بگید با دادن قسط هامون رتبه اعتباریمون چه تغییری میکنه با تشکر
پاسخ
Vahid abbaszadeh نوشت : 1400/04/19
بسیار کاربردی - تشکر
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.