اعتبارسنجی بانکی با در نظر گرفتن انواع ریسک

اگر به فکر ارتقای رتبه اعتباری خود در شرکت های اعتبارسنجی بانکی هستید و می خواهید با گردش مالی خوب خود تمامی بدهی ها و اقساط بانکی خویش را به بانک های عامل پرداخت کنید تا بدین ترتیب رتبه اعتباری شما کاهش نیابد؛ بایستی در هنگام مواجه با انواع ریسک عملکرد خوب و مناسبی از خود داشته باشید. چرا که ممکن است شما به عنوان یک فرد حقیقی و حقوقی با انواع ریسک از جمله ریسک مالی و ریسک تجاری یا ریسک کسب و کار برای شرکت خود مواجهه گردید که خطراتی هم ممکن است برای شما داشته باشد. در هر صورت این شما هستید که می توانید با پذیرش ریسک همچنان رتبه اعتباری خود را در سامانه جامع اعتبارسنجی ارتقاء دهید تا از مزایا و تسهیلات بانکی بتوانید به خوبی بهره مند شوید. اما حتما از خود سوال خواهید کرد که ریسک مالی چیست و چه تفاوتی با ریسک تجاری و کسب و کار می کند؟ آیا این دو ریسک، یکی هستند یا تفاوت هایی میان هر یک از آن ها وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید تا ابتدا با ارائه تعریفی از هر دو و سپس با ارائه وجوه تفاوت و تمایز میان هر یک از آن دو شما را به پاسخ سوالتان نزدیک تر سازیم.

ریسک مالی چیست؟

در ابتدا به ریسک مالی پرداخته می شود که یکی از علائم هشدار دهنده ای به شمار می آید که در صورت عدم توجه به آن ممکن است سرمایه خود را به باد داده و رتبه اعتباری شما نیز در سامانه اعتبارسنجی متزلزل گردد. ریسک مالی به معنای توانایی یک شرکت به منظور نقدینگی کافی و لازم برای پرداخت سود تسهیلات و نیز تامین مالی نیاز به جهت پای بندی به بدهی های شما می باشد. بنابراین شرکتی که میزان بدهی بالایی مالی داشته باشد؛ بیشتر در معرض ریسک مالی قرار دارد و در صورت نپرداختن به موقع تعهدات مالی شرکت مربوطه، ممکن است آن شرکت با ورشکستگی هم رو به رو شود.

تفاوت ریسک مالی و ریسک تجاری

اعتبارسنجی بانکی

ریسک تجاری چیست؟

ریسک تجاری نیز به منظور دوام اولیه یک تجارت می باشد که از آن با عنوان ریسک کسب و کار هم یاد می شود. به واقع ریسک تجاری به منزله توانایی یک شرکت برای فروش و به دست آوردن سود کافی به منظور پوشش هزینه های عملیاتی و دستیابی به سود است.

تفاوت ریسک مالی و ریسک تجاری

همان طور که گفته شد؛ ریسک تجاری بدین ترتیب است که آیا یک شرکت توان فروش و دستیابی به سود را دارد یا خیر؟ حال آنکه ریسک مالی به منظور هزینه های تامین مالی است. به عبارت دیگر ریسک مالی، توانایی یک شرکت را در مدیریت بدهی ها نشان می دهد. حال آنکه ریسک تجاری به جهت توانایی شرکت در زمینه درآمد مناسب برای پوشش هزینه های عملیاتی اطلاق می شود. بنابراین هر یک از این دو ریسک با همدیگر متفاوت بوده ولی در عین حال هر دو می توانند رتبه اعتباری افراد را در سامانه اعتبارسنجی متزلزل سازند. پس باید مراقب هر دو ریسک بود.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.