گزارش اعتبارسنجی برای تمامی متقاضیان وام و تسهیلات بانکی

هر یک از متقاضیان وام و تسهیلات مختلف بانکی به جهت بهره مندی از وام های بانکی در بانک های مختلف نیاز به رتبه اعتباری یا امتیاز اعتباری بالایی دارند تا بتوانند پس از استعلام بانکی با ثابت کردن خود به بانک به عنوان فردی خوش حساب و دارنده گردش مالی بالا و رتبه اعتباری مناسب صلاحیت دریافت وام و تسهیلات از بانک مربوطه از امتیازات و تسهیلات بانکی به خوبی استفاده به عمل آورند. اعتبارسنجی بانکی برای تمامی افراد لازم و ضروری می باشد. امروزه اعتبارسنجی افراد حقیقی و حقوقی با تمامی جزئیات عملکرد بانکی آن ها در یک گزارش ساده از شرکت ها اعتبارسنجی به راحتی میسر می باشد. به همین جهت تمامی بانک ها از این گزارش ها نهایت بهره وری را داشته تا بتوانند در زمینه ارائه تسهیلات بانکی خود به مشتریان خویش انصاف و عدالت را رعایت کرده و وام های خود را تنها به افراد شایسته با عملکرد بانکی مناسب و مطلوب اعطاء سازند. بنابراین هیچ فرقی نمی کند که شما یک فرد حقیقی باشید یا حقوقی؟!!! در هر صورت اگر متقاضی وام و تسهیلات بانکی هستید؛ می بایست در کارنامه بانکی خویش سابقه چک برگشتی نداشته و نسبت به بدهی های بانکی خویش نیز کاملا متعهد باشید تا بتوانید مشمول اعطاء شدگان وام های بانکی شوید. در این بین اگر دانشجو هم هستید و می خواهید وام های دانشجویی را از صندوق رفاه دانشجویی بگیرید؛ می بایست ضامن هایی را به بانک دانشگاه خود معرفی کنید که از رتبه اعتباری بالایی برخوردار بوده باشند. در ادامه بیشتر در این خصوص بحث به میان می آید.(همین الان از تاثیر وام دانشجویی بر رتبه اعتباری خودت آگاهی پیدا کن)

تاثیر وام دانشجویی بر رتبه اعتباری

گزارش اعتبارسنجی بانک ها

تاثیر وام دانشجویی بر رتبه اعتباری

همان طور که اشاره شد؛ در وام های دانشجویی که صندوق رفاه دانشجویی به دانشگاهیان سراسر کشور ارائه می سازد نیز رتبه اعتباری درج شده در هر یک از شرکت های اعتبارسنجی بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین بانک های طرف قرارداد با دانشگاه ها نیز تنها ضامن هایی را از دانشجویان می پذیرند که پس از یک استعلام بانکی ساده و مشاهده گزارش اعتبارسنجی متوجه رتبه اعتباری بالای آن ها می شوند. بنا بر همین توضیحات است که می توان اذعان داشت وام های دانشجویی نیز تاثیری کاملا مشابه با تسهیلات سایر بانک ها بر رتبه و امتیاز اعتباری دارند. بنابراین در صورتی که متقاضی وام های دانشجویی هستید؛ بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که رتبه اعتباری ضامن یا ضامنین شما نیز همانند سایر وام ها و تسهیلات بانکی دیگر بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. به همین جهت است که بهتر است هر فرد حقیقی و حقوقی همواره به فکر رتبه اعتباری خود باشد. چرا که این رتبه های اعتباری که به راحتی و به صورت لحظه ای در هر یک از گزارش های اعتبارسنجی قابل مشاهده و استعلام هستند؛ تاثیر بسیار زیادی روی دریافت وام ها از جمله وام های دانشجویی دارند. بنابراین بهتر است در عملکرد بانکی خود دقت بیشتری را مبذول داشته و حتی الامکان در تجارت های خود از بروز چک های برگشتی جلوگیری به عمل آوریم.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.