ارائه تسهیلات بانکی بانک های مختلف به مشتریان خود

هر یک از بانک های مختلف به منظور رفاه حال بیشتر مشتریان خود و نیز رفع نیازهای روزمره آن ها اقدام به ارائه تسهیلات و وام های مختلف به افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مشتریان خود می کنند. اما آیا همه مشتریان از نظر خوش حساب بودن و پرداخت به موقع تسهیلات بانکی عملکرد بانکی یکسانی دارند؟ آیا بانک ها به تمامی مشتریان خود به یک چشم نگاه می کنند و به همه آن ها بدون هیچ گونه بررسی و استعلامی، به راحتی وام های خود را اعطاء می کنند؟ طبیعتا بدون اعتبارسنجی و استعلام از سیستم مرکزی چنین امری در هیچ یک از بانک ها امکان پذیر نیست. رتبه اعتباری هر یک از افراد حقیقی و حقوقی می تواند در این خصوص تعیین کننده باشد. بنابراین عملکرد هر یک از افراد در قیاس با یکدیگر متفاوت بوده و بانک ها نیز با توجه به عملکرد متفاوت مشتریان خویش، تسهیلات خود را تنها به افرادی اعطاء می کنند که پس از استعلام بانکی در گزارش اعتبارسنجی از خود عملکرد خوبی را به جای گذاشته اند و رتبه اعتباری خوبی را از آن خود کرده اند. این گونه از افراد نسبت به سایر مشتریان بانکی دیگر افراد خوش حسابی به شمار می آیند و به همین جهت بانک ها با خیال راحت تری تسهیلات خویش را به این گونه از افراد اعطاء می کنند و از دادن تسهیلات به افراد بد حساب امتناع می ورزند. بنابراین در صورتی که خواهان تسهیلات بانکی هستید تا کسب و کار خود را رونق بدهید و گره ای از مشکلات خود را باز کنید؛ بهتر است عملکرد بانکی قابل قبولی را از خود به جای گذارید.

اعتبارسنجی و تصمیمات بهتر در تجارت با مشتریان

اعتبارسنجی و تصمیمات بهتر در تجارت با مشتریان

اعتبارسنجی و تصمیمات بهتر در تجارت با مشتریان

اعتبارسنجی به بانک ها کمک بسیار شایان توجهی می کند. چرا که شرکت های اعتبارسنجی بزرگ، تمامی عملکرد بانکی افراد مختلف را با جزئیات کامل مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند تا در نهایت با توجه به عملکرد آن ها از جمله: پرداخت به موقع اقساط بانکی، نبود چک های برگشتی در کارنامه هر یک از افراد، نداشتن تاخیر و دیرکرد در پرداخت بدهی ها و اقساط بانکی و پرداخت آن ها در موعد مقرر شده و... رتبه اعتباری یا امتیاز اعتباری متناسب با عملکرد این گونه از افراد را در سامانه جامع اعتبارسنجی به ثبت رسانند. این رتبه اعتباری به بانک ها کمک می کند تا تصمیمات بهتری در تجارت با مشتریان خود بگیرند. به این صورت که هر یک از مشتریان بانکی در صورت تمایل به تسهیلات بانکی، پس از یک استعلام ساده بانکی با توجه به گزارش اعتبارسنجی و تنها در صورتی که فرد خوش حسابی بوده باشند و رتبه اعتباری آن ها بالا باشد؛ مجوز دریافت تسهیلات بانکی را از بانک های عامل دریافت می کنند و در غیر این صورت بانک ها از اعطای تسهیلات خود به مشتریان بد حساب سر باز می زنند. بنابراین گزارش های اعتبارسنجی و رتبه های اعتباری درج شده در آن ها باعث شده اند تا بانک ها بتوانند تصمیمات بهتری را در خصوص تجارت با مشتریان خود بگیرند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.