شناخت بیشتر قدرت مالی مشتریان توسط سیستم بانکی

در یک سیستم بانکی به جهت شناخت بیشتر مشتریان از نظر قدرت مالی آن ها می توان به کمک سامانه جامع استعلام بانکی از اعتبارسنجی مشتریان استفاده کرد. اعتبارسنجی مشتریان به نظام بانکی این کمک را می کند تا بتواند مشتریان خوش حساب و بد حساب خود را بهتر بشناسد و در خصوص قدرت مالی هر یک از مشتریان خویش به طور کامل آگاه باشد. آگاهی از قدرت مالی مشتریان در سیستم بانکی با استفاده از سامانه جامع استعلام بانکی و رتبه اعتباری مشتریان بانکی این امکان را به بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری می دهد تا در صورت ارائه تسهیلات به مشتریان خویش بتوانند تصمیم بهتری بگیرند. برای شناخت از اعتبارسنجی مشتریان یا رتبه بندی و رتبه اعتباری هر یک از آن ها می بایست از سامانه جامع اعتبارسنجی و گزارش های اعتبارسنجی مشتریان در شرکت های اعتبارسنجی مطرح استفاده نمود تا بتوان با استفاده از آمار و گزارش های بسیار دقیق و سنجیده و شناخت کامل از وضعیت قدرت مالی مشتریان بانکی تصمیم سنجیده ای در خصوص اعطای تسهیلات یا عدم اعطای آن گرفت. سامانه ها و شرکت های اعتبارسنجی نیز در این زمینه بسیار سنجیده و دقیق عمل می کنند و تمامی نکات ریز و درشت را در این زمینه در خصوص هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مشتریان بانکی در نظر می گیرند تا نتایج گزارش شده آن ها آمار دقیق تری را به سیستم بانکی ارائه دهند.

اعتبارسنجی ( رتبه بندی اعتباری ) راهی برای درک بهتر قدرت مالی مشتریان

شناخت بیشتر قدرت مالی مشتریان با اعتبارسنجی مشتریان

اعتبارسنجی مشتریان راهی برای درک بهتر قدرت مالی مشتریان

اعتبارسنجی مشتریان یا رتبه بندی اعتباری آن ها یکی از راهکارهای بسیار سنجیده و حساب شده ای است که بانک ها می توانند با استفاده از آمار دقیق و گزارش های اعتبارسنجی مشتریان خود، درک بهتری نسبت به قدرت مالی مشتریان خود داشته باشند. بنابراین نمی توان به تمامی مشتریان بانکی به یک چشم نگاه کرد. چرا که برخی از آن ها از قدرت مالی بالایی برخوردار بوده و می توانند از پس اقساط و بدهی های خویش بربیایند و برخی دیگر قدرت مالی کمتری داشته و توان بازپرداخت بدهی های خویش را ندارند. نگاهی به سامانه جامع استعلام بانکی و مشاهده وضعیت اعتباری مشتریان در سیستم بانکی می تواند بانک ها و نهادهای مالی و اعتباری مختلف را در این زمینه آگاه تر بسازد. بنابراین در صورتی که اعتبارسنجی مشتریان یا رتبه بندی اعتباری آن ها نبود؛ ممکن بود بانک ها متضرر شده و خیلی زود ورشکسته شوند. در صورتی که اعتبارسنجی مشتریان به بانک ها این کمک را می کند تا تنها تسهیلات خود را به افرادی اعطاء سازند که قدرت مالی بالایی دارند و می توانند در موعد مقرر شده بدهی های خود را به بانک تسویه نمایند.

معیارهای تعیین کننده در رتبه اعتباری افراد

در رتبه اعتباری افراد مختلف معیارها و ملاک های مختلفی تعیین کننده هستند. نداشتن چک های برگشتی، عدم بدهی بانکی، پرداخت به موقع و سر موعد مقرر شده اقساط تسهیلات به بانک ها و... همگی در ارتقای رتبه اعتباری تاثیرگذار هستند. بنابراین اعتبارسنجی مشتریان و دادن رتبه اعتباری به آن ها کمک زیادی به بانک ها می کند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.