گزارش های ارائه شده در سامانه ملی اعتبارسنجی

سامانه ملی اعتبارسنجی و نیز شرکت های مختلف در این راستا گزارش های مختلفی از اعتبار سنجی مشتریان بانکی ارائه می سازند که در هر یک از آن ها با یک استعلام ساده می توان پی به رتبه اعتباری هر فرد حقیقی و حقوقی برد. هر فردی که درخواست وام و تسهیلات بانکی دارد؛ با مراجعه به بانک و پر کردن نمونه فرم اعتبارسنجی مشتری، تنها در صورتی می تواند از تسهیلات بانک مربوطه استفاده نمایند که رتبه اعتباری بالایی در سامانه اعتبار سنجی را از آن خود کرده باشند. عملکرد بانکی هر فردی نشان دهنده میزان تعهد و پای بندی آن فرد به بدهی های خویش به نظام بانکی می باشد. به همین دلیل در هر یک از گزارش های اعتبارسنجی به طور دقیق و سنجیده شده تمامی معیارها و فاکتورهای لازم را مورد ارزیابی قرار می دهند تا در نهایت رتبه اعتباری درخور و شایسته عملکرد یک فرد را به او بدهند. بانک ها و سایر نهادها و سازمان های مختلف و حتی فعالان حوزه تجارت هم از گزارش های اعتبارسنجی استفاده می کنند تا بتوانند در تصمیم گیری های خود عملکرد بهتری را داشته باشند و بهترین تصمیم را در خصوص هر یک از مشتریان خویش اتخاذ نمایند.

گزارش اعتبارسنجی چه بینشی از مشتریان ارائه می دهد؟

استفاده از اعتبارسنجی مشتریان در بانک ها و سایر نهادهای دیگر

گزارش اعتبارسنجی چه بینشی از مشتریان ارائه می دهد؟

همان طور که گفته شد؛ در یک گزارش اعتبارسنجی، می توان پی به رتبه اعتباری یک فرد یا میزان خوش حسابی و بد حسابی وی برد. حال این سوال پیش می آید که این گزارش چه بینشی از مشتریان را ارائه می دهد؟ طبیعتا با توجه به این مسئله که رتبه اعتباری افراد حقیقی و حقوقی مختلف به عنوان مشتریان بانکی و عملکرد آن ها با یک استعلام ساده از بانک ها به راحتی میسر می باشد؛ بانک ها می توان متناسب با رتبه اعتباری درج شده در سامانه های اعتبارسنجی با مشتریان خویش برخورد کنند. بنابراین می توان اذعان داشت که این گزارش ها چنین بینشی از مشتریان را به سیستم بانکی می دهند که هر فردی چه عملکردی در نظام بانکی داشته است و تا چه میزان نسبت به بدهی های خود به بانک تعهد و پای بند بوده است. با در نظر گرفتن این نکته حائز اهمیت بانک ها می توانند با توجه به رتبه اعتباری مشتریان خود تسهیلات خویش را تنها به افرادی اعطاء کنند که رتبه اعتباری بالایی داشته و از اعطای تسهیلات به سایر افراد با رتبه های اعتباری پایین سر باز زنند. سایر فعالان تجاری که از سامانه اعتبار سنجی مشتریان استفاده می کنند نیز می توانند با توجه به گزارش مشتریان خویش در این راستا، محصولات خود را تنها به افرادی به صورت اقساط بفروشند که در این سامانه از رتبه اعتباری بالایی برخوردار بوده و به طور کلی جزء افراد خوش حساب و متعهد به شمار می آیند. با در نظر گرفتن این بینش از مشتریان می توان راحت تر دست به معامله با افراد غریبه ای زد که هیچ گونه شناختی از آن ها نیست. بنابراین گزارش های اعتبارسنجی در هر کسب و کاری علاوه بر نیاز بانک ها بسیار لازم و ضروری هستند. (همین حالا گزارش اعتبارسنجی خودت یا مشتریانت رو بگیر)

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.