اهمیت رتبه بندی اعتباری شرکت ها و رتبه اعتباری افراد

رتبه بندی اعتباری شرکت ها و رتبه اعتباری هر یک از افراد در سامانه ملی اعتبارسنجی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به همین علت است که بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی به دنبال حفظ و ارتقای رتبه بندی اعتباری یا رتبه اعتباری خود هستند. فاکتورها و ملاک های مهمی در این راستا در تعیین رتبه اعتباری افراد حقیقی و حقوقی تاثیرگذار است که وجود هر یک از آن ها می تواند رتبه اعتباری افراد حقیقی و حقوقی را دستخوش تغییراتی کند. سامانه ملی اعتبارسنجی تمامی این فاکتورها را در نظر می گیرد تا در نهایت یک رتبه اعتباری مناسبی به مشتریان بانکی ارائه سازد که متناسب با عملکرد بانکی آن ها می باشد. نداشتن چک های برگشتی یا کاهش چک های برگشتی، عدم تاخیر در دیرکرد و تعهدپذیری نسبت به پرداخت به موقع اقساط به سیستم بانکی و... سبب ارتقای رتبه اعتباری کلیه افراد حقیقی و حقوقی می شود که نسبت به بدهی های خویش به بانک ها تعهد دارند و جزء مشتریان خوش حساب بانکی به شمار می آیند. بانک ها و سایر نهادهای مالی و اعتباری نیز به این دسته از مشتریان خوش حساب خود خدمات و تسهیلات خویش را با فراغ بال اعطاء می کنند. بنابراین رتبه بندی اعتباری برای شرکت ها و رتبه اعتباری برای افراد حقیقی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

درباره رتبه بندی اعتباری

مدیریت و کاهش ریسک با رتبه اعتباری

بهره مندی از مزایا و تسهیلات بانکی برای افراد با رتبه اعتباری بالا

افرادی که در سامانه ملی اعتبارسنجی دارای رتبه اعتباری بالایی هستند؛ می توانند از مزایا و تسهیلات بانکی مختلف بهره مند شوند. به این صورت که بانک ها پس از استعلام بانکی تنها در صورتی تسهیلات خود را به مشتریان خویش ارائه می سازند که هر یک از افراد حقیقی و حقوقی مختلف به عنوان مشتریان آن ها در رتبه بندی اعتباری دارای رتبه شایان توجهی باشند و نسبت به سایر مشتریان دیگر خود جزء مشتریان خوش حساب به شمار می آیند. از طرفی دیگر هر چقدر رتبه بندی اعتباری شرکت ها و رتبه اعتباری افراد حقیقی در شرکت های اعتبارسنجی بالا باشد؛ این به اقتصاد جامعه و آن شهر یا کشور خاص کمک زیادی می کند. ارائه تسهیلات بانکی به افراد حقیقی و حقوقی خوش حساب این حس را در مشتریان بانکی به وجود می آورد و آن ها را ترغیب می کند که هر چه بیشتر به فکر ارتقای رتبه اعتباری خود باشند تا بتوانند همواره از وجود این تسهیلات بانکی به خوبی بهره مند گردند.

کاهش ریسک با رتبه بندی اعتباری

رتبه بندی اعتباری یا امتیاز و رتبه اعتباری به مدیریت ریسک در معاملات و در ارائه تسهیلات به مشتریان بانکی کمک شایان توجهی می کند. به همین جهت امروزه از سامانه های اعتبارسنجی حتی در معاملات تجاری نیز به جهت بهبود مدیریت و کاهش ریسک در معاملات استفاده می شود. بانک ها نیز به جهت آنکه تسهیلات خود را به افراد خوش حساب اعطاء سازند؛ می توانند به صورت آنی و لحظه ای از رتبه بندی اعتباری مشتریان خویش و میزان تعهد و التزام آن ها به خوبی استفاده کنند تا تسهیلات خود را تنها به مشتریان خوش حساب خویش اعطاء کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.