کاهش ریسک در معاملات با استفاده از آمارهای اعتبارسنجی

امروزه از آمارها و گزارش های شرکت های اعتبارسنجی نه تنها در بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری، بلکه در بسیاری از کسب و کارها هم استفاده می شود. کسب و کارهایی در جهت شناخت افراد خوش حساب و بد حساب نیاز به استعلام بانکی و رتبه اعتباری مشتریان خویش دارند تا با در نظر گرفتن میزان خوش حسابی و بد حسابی مشتریان خود اقدام به فروش محصولات خود به آن ها به صورت اقساطی کنند. به همین جهت است که آمارها و گزارش های درج شده در شرکت های اعتبارسنجی باعث کاهش ریسک در معاملات شده است. همان طور که بانک ها تسهیلات و وام های خویش را تنها پس از پر کردن فرم اعتبارسنجی مشتریان و با در نظر گرفتن رتبه اعتباری آن ها پس از استعلام بانکی در سامانه های آنلاین اعتبارسنجی اعطاء می کنند و از دادن تسهیلات خود به افرادی با رتبه های اعتباری پایین امتناع می کنند؛ کسب و کارهای مختلف نیز در حوزه تجارت می توانند با در نظر گرفتن ملاک های مختلف که در شرکت های اعتبارسنجی در نظر گرفته شده است؛ با اطمینان خاطر بیشتری محصولات و اجناس گرانبهای خویش را به مشتریان مختلف خود به منصه فروش می گذارند. بنابراین می توان به صورت بهینه از سامانه ملی اعتبارسنجی در شرکت های مختلف به خوبی بهره مند شد تا اقتصاد نوپا و مطلوبی را در پیش داشت.

اعتبارسنجی راهی برای پیشرفت در بازارهای مالی

کاهش ریسک با آمارهای اعتبارسنجی

اعتبارسنجی راهی برای پیشرفت در بازارهای مالی

یکی از راه های پیشرفت در بازارهای جهانی مالی، استفاده از سامانه اعتبارسنجی است. در همین راستا در شرکت های مختلف هر یک از بازارهای مالی و فعالان تجاری مختلف می توانند با در نظر گرفتن رتبه اعتباری مشتریان خویش و پس از استعلام از میزان خوش حسابی یا بد حسابی آن ها با آن ها وارد معامله شده یا از انجام هر گونه معامله ای با آن ها سر باز زنند. بنابراین استفاده از این سامانه امروزه در پهنه بیشتر و گسترده تری مورد استفاده قرار می گیرد و توانسته است خود را به یکی از بهترین راه ها در پیشبرد فعالیت های تجار در بازارهای مالی تبدیل کند. به گونه ای که اگر این سامانه نبود؛ شاید کمتر تاجری ریسک معاملات مختلف را می پذیرفت و اقدام به فروش کالاها و اجناس گران قیمت خود به مشتریان به صورت اقساطی می کرد. از طرفی دیگر در رد و بدل کردن چک ها نیز می توان پس از استعلام بانکی میزان خوش حسابی یا بد حسابی یک فرد را طبق رتبه اعتباری وی در سامانه های اعتبارسنجی تشخیص داد. وجود این مسئله باعث می شود تا با خیال راحت تری نسبت به دریافت چک از مشتریان مختلف اقدام کرد. به طور کلی شرکت های اعتبارسنجی با در نظر گرفتن ملاک ها و فاکتورهای بسیار زیاد توانسته اند در پیشرفت اقتصادی کشورها نقش بسیار موثری را ایفاء کنند. انجام معاملات مختلف در بازارهای مالی و پیشرفت چشمگیر اقتصاد و روال موثر و مطلوب تجارت در کشور خود گویای تاثیر مثبت گزارش های اعتبارسنجی است که تجار از آن به خوبی استفاده می کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.