اقتصاد کشورهای اسلامی در پی همه گیری ویروس کرونا

با همه گیری ویروس کرونا اقتصاد کشورهای مختلف در سطح جهان از جمله کشورهای اسلامی با تغییراتی رو به رو بوده است. در این بین برخی از کشورها توانسته اند با اعمال سیاست ها و برنامه ریزی هایی برای افراد حقیقی و حقوقی کشور و جامعه خویش تا حد زیادی مانع افت شدید رتبه اعتباری مشتریان بانکی درج شده در شرکت اعتبارسنجی یا شرکت های اعتبارسنجی مختلف شوند تا اقتصاد آن ها نزول نکند. اما برخی کشورهای دیگر نتوانستند مانع افت اقتصاد کشور خویش شوند. رتبه اعتباری یا امتیازهای اعتباری افراد حقیقی و حقوقی موجود در آن کشور خود گویای افت اقتصاد آن جامع و عدم برنامه ریزی و اعمال سیاست های کشور مربوطه می باشد. هر یک از این شرکت های اعتبارسنجی در عرصه های ملی و بین المللی با ثبت و ضبط کردن تمامی رتبه های اعتباری، گزارش های مختلفی از اقتصاد کشورهای مختلف ارائه می سازند که این گزارش ها بسیار دقیق و منضبط بوده و می توان با اطمینان خاطر تمام به آن ها استناد نمود. شرکت اعتبارسنجی S&P Global یکی از همین شرکت های اعتبارسنجی در سطح بین المللی است که گزارش های مختلفی از اقتصاد کشورها ارائه می سازد. این شرکت اعتبارسنجی اخیرا با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، اقتصاد کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داده است و پیش بینی هایی بر حسب فاکتورها و ملاک های مورد نظر خود ارائه ساخته است که در ادامه با این پیش بینی ها آشنا خواهیم شد.

پیش بینی بزرگتر شدن اقتصاد اسلامی توسط شرکت اعتبارسنجی S&P Global

شرکت اعتبارسنجی S&P Global

پیش بینی بزرگتر شدن اقتصاد اسلامی توسط شرکت اعتبارسنجی S&P Global

شرکت اعتبارسنجی S&P Global به عنوان یکی از موسسه های رتبه بندی در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده است که اقتصاد کشورهای اسلامی در جهان با رشد 10 الی 12 درصدی رو به رو خواهد شد. با در نظر گرفتن این نکته که عرضه اوراق بدهی اسلامی رو به افزون است و اوضاع اقتصادی در بازارهای اصلی اسلامی نیز رو به بهبود است؛ شرکت اعتبارسنجی بین المللی نامبرده شده پیش بینی رشد 10 تا 12 درصدی را برای اقتصاد کشورهای اسلامی پیش بینی کرده است. این در حالی است که ویروس کرونا در کشورهای اسلامی همچون سایر کشورهای دیگر وجود دارد. اما علی رغم شیوع این ویروس و آسیب های اقتصادی آن بر پیکر کشورهای مختلف جهان، اقتصاد کشورهای اسلامی با رشد رو به رو بوده است. این شرکت اعتبارسنجی پیش بینی نموده است که اقتصاد کشورهایی همچون عربستان سعودی در دو سال آینده با حمایت های بیشتری رو به رو خواهد بود و اقتصاد این کشور رشد خواهد کرد. همچنین در خصوص اقتصاد کشور قطر با توجه به برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2022 در این کشور با رشد زیادی همراه خواهد بود. شرکت اعتبارسنجی S&P Global میزان عرضه اوراق بدهی اسلامی یا صکوک سال جاری را هم پیش بینی کرده است که با افزایش چشمگیری همراه باشد. به طور کلی طبق گزارش شرکت اعتبارسنجی S&P Global اقتصاد کشورهای اسلامی رشد خواهد کرد. آمارها و ملاک های مختلف حاکی از این امر می باشد که با دقت نظر بالایی در این شرکت اعتبارسنجی بین المللی در نظر گرفته شده اند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.