افزایش یا ارتقای رتبه اعتباری مشتریان بانکی در سامانه اعتبارسنجی

در صورت افزایش یا ارتقای رتبه اعتباری هر یک از مشتریان بانکی می بایست به عملکرد بانکی خود متعهد و پایبند باشند تا بتوانند با حفظ و ارتقای رتبه یا امتیاز اعتباری خود از وجود مزایای بسیار زیادی بهره مند شوند. چرا که در غیر این صورت آن ها از خدمات بانکی همچون وام و تسهیلات بانکی محروم خواهند شد. به همین جهت است که بانک ها بایستی در خصوص اعطای وام و تسهیلات خود به مشتریان خویش اصل شفافیت را در نظر گرفته و با شفافیت بیشتری نسبت به این مهم اقدام کنند. سامانه اعتبارسنجی به همین جهت مورد استفاده نظام بانکی قرار می گیرد. در این سامانه می توان به راحتی با یک استعلام ساده میزان خوش حسابی یا بدحسابی مشتریان مختلف بانکی را دانست تا بدین ترتیب بانک ها بتوانند تنها تسهیلات بانکی خویش را به مشتریانی اعطاء سازند که خوش حساب بوده و در گزارش اعتبارسنجی، رتبه و امتیاز اعتباری خوبی را برای خود به دست آورده اند. این اقدام مهم بانک ها باعث می شود تا بانک ها با اطمینان خاطر بیشتری بتوانند تسهیلات خود را به مشتریان خویش اعطاء کنند. بنابراین به طور کلی سامانه اعتبار سنجی با گزارش های ارائه شده خود نقش بسیار پررنگ و مثمر به ثمری در این زمینه داشته است.(همین حالا اعتبار خود را بسنجید)

اعتبارسنجی یکی از برنامه های راهبردی بانک مرکزی

اعتبارسنجی یکی از برنامه های راهبردی بانکی مرکزی

اعتبارسنجی یکی از برنامه های راهبردی بانکی مرکزی

با توجه به نقش پررنگ و بسیار مفید و کاربردی سامانه اعتبارسنجی، بانک مرکزی یکی از برنامه های راهبردی خود را وجود همین اصل اعتبارسنجی مشتریان خود قرار داده است و بدان تاکید نموده است. در سامانه های اعتبار سنجی، چک های برگشتی، بدهی های بانکی، تاخیر در پرداخت اقساط بانکی و... همگی به طور کامل مورد بررسی قرار می گیرند و با توجه به صدور آنی گزارش های اعتبارسنجی، بانک ها و سایر نهادها و سازمان های مالی و اعتباری دیگر می توانند بیشترین بهره وری را از وجود این گزارش ها ببرند. به همین جهت است که بانک مرکزی تاکید بسیار زیادی روی این سامانه و گزارش های آنان دارد و آن را جزء یکی از برنامه های راهبردی خود قلمداد نموده است. بنابراین بانک مرکزی در تلاش است به منظور شفافیت بیشتر و واضح تر در خصوص عملکرد مشتریان بانکی و میزان خوش حسابی یا بدحسابی آن ها، سامانه های اعتبارسنجی را تکمیل نموده تا شفافیت به عنوان یکی از مهمترین محورهای برنامه راهبردی بانک مرکزی به حساب آمده و به طور جدی در بانک مرکزی پیگیری شود. معیارها و ملاک های مختلفی در این سامانه ها مورد بحث و کاوش قرار می گیرند تا در نهایت با در نظر گرفتن تمامی این ملاک ها و پارامترهای لازم بتوان با اطمینان بیشتری در خصوص مشتریان بانکی و عملکرد آن ها صحبت کرد. وجود همین نتایج و گزارش های ارائه شده در شرکت های اعتبارسنجی است که بانک مرکزی را واداشته تا تاکید بیشتری روی اصل شفافیت منتج شده در سامانه های اعتبار سنجی شود و این اصل را به عنوان یکی از اصول و برنامه های راهبردی خود به حساب آورد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.