نقش سامانه ملی اعتبارسنجی در اقتصاد کشورها

اقتصاد هر کشوری وابسته به عملکرد افراد حقیقی و حقوقی موجود در آن کشور دارد. به این صورت که سامانه ملی اعتبارسنجی تمامی رفتارهای بانکی افراد را مورد بررسی قرار می دهند و در نهایت همین رتبه های ثبت شده هستند که می توان با استفاده از آن ها پی به صعودی بودن یا نزولی بودن اقتصاد یک کشور برد. رتبه اعتباری افرادی که در شهر و دیار خود اقدام به دریافت وام و تسهیلات بانکی می کنند؛ پس از استعلام بانکی و پر کردن فرم استعلام بانک مشخص می شود تا بانک ها و موسسه های اعتباری پس از استعلام بانکی سامانه ملی اعتبارسنجی با در نظر گرفتن رتبه اعتباری یا امتیاز اعتباری آن ها اقدام به اعطای وام یا عدم ارائه تسهیلات بانکی به آن دسته از افراد کنند. به همین جهت سامانه ملی اعتبارسنجی فاکتورهای مهمی را از جمله عدم چک برگشتی در پرونده افراد، عدم دیرکرد در بازپرداخت بدهی های بانکی، عدم التزام و تعهد به پرداخت اقساط و... را در نظر می گیرد و در نهایت به هر یک از این افراد رتبه های اعتباری می دهد. بانک ها و موسسه های اعتباری نیز با در نظر گرفتن رتبه اعتباری و میزان خوش حسابی یا بد حسابی مشتریان خود می توانند تصمیم بهتری مبنی بر اعطاء یا عدم اعطای تسهیلات خود به مشتریان خویش بگیرند.  با شیوع ویروس کرونا رتبه های اعتباری بسیاری از افراد در اقصاء نقاط دنیا تنزل یافته است که در ادامه در خصوص اقتصاد هند صحبت خواهد شد.

اقتصاد هند در دوران کرونا

نقش سامانه ملی اعتبارسنجی در اقتصاد کشورها

اقتصاد هند در دوران کرونا

رتبه های اعتباری افراد در یک جامعه در نهایت اقتصاد آن کشور را می سازند. به این صورت که هر چقدر رتبه های اعتباری افراد حقیقی و حقوقی یک کشور پایین باشد؛ به منزله افت اقتصاد آن کشور می باشد و برعکس در صورتی که افراد حقیقی و حقوقی یک کشور عملکرد خوبی در خصوص رفتار بانکی خود داشته باشند؛ نشان دهنده اقتصاد خوب آن کشور می باشد. کشور هند یکی از کشورهایی به شمار می آید که با شیوع ویروس کرونا نسبت به کشورهای دیگر عملکرد خوبی از خود نشان نداده است و آمار مبتلایان و فوتی ها در این کشور به مراتب خیلی بالاست. وجود همین ویروس ضربه هولناکی به پیکره اقتصاد کشور هند گذاشته است. به گونه ای که بر اساس گزارش ها و آمارهایی که از سامانه ملی اعتبارسنجی در این کشور ارائه شده است؛ شاهد افت اقتصاد این کشور بوده ایم. آمارها نشان دهنده آن است که تنها در 21 روز اول قرنطینه کامل هند، به صورت روزانه اقتصاد هند 4.5 میلیارد دلار ضرر کرده است که خود نشان دهنده افت شدید اقتصادی در این کشور می باشد. بیش از 53 درصد از مشاغل موجود در هند تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا واقع شده اند که همین مسئله اقتصاد هند را با افت زیادی رو به رو ساخته است. هر چند که پس از گذشت یک سال از شروع کرونا اقتصاد هند با اندکی رشد هم مواجه شده است؛ ولی کارشناسان اقتصادی معتقدند که اقتصاد این کشور تا اواسط سال 2021 ادامه دارد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.