ارتقای اعتبارسنجی با پرداخت به موقع اقساط و بدهی های بانکی

در صورتی که می خواهید در سامانه اعتبارسنجی مشتریان بانک همیشه خود را یک فرد خوش حساب معرفی کنید؛ می بایست همواره نسبت به پرداخت بدهی های بانکی خویش متعهد و ملزم باشید. چرا که عدم پرداخت در تسهیلات بانکی یا دیرکرد در پرداخت خود به منزله کاهش رتبه اعتباری در سامانه اعتبارسنجی بوده و می تواند شما را از تسهیلات بانکی محروم سازد. بنا به همین دلایل است که بهتر است همواره به این مسئله اهتمام ورزیده شود. هر چند که به غیر از پرداخت بدهی های بانکی عوامل دیگری نیز در رتبه یا امتیاز اعتباری افراد مختلف تاثیرگذار می باشند. ولی پرداخت بدهی ها هم یکی از فاکتورهای اصلی به شمار می آید که می بایست به آن توجه ویژه ای داشت. در آخرین بخشنامه ای که از بانک مرکزی جدیدا اعلام شده است؛ حساب های بانکی مشتریان بانک ها و سازمان های مختلف را با محدودیت مواجه کرده اند که در ادامه به بحث و کنکاش در این مورد پرداخته می شود. پس با ما همراه باشید تا بیش از پیش به این مسئله پرداخته شود.(همین الان امتیاز اعتباری خودتو ببین)

محدودیت تعداد حساب های مشتریان در بخشنامه جدید بانک مرکزی

بخشنامه جدید بانک مرکزی

محدودیت تعداد حساب های مشتریان در بخشنامه جدید بانک مرکزی

همان طور که گفته شد؛ طبق بخشنامه جدیدی که از بانک مرکزی اخیرا اعلام شده است؛ به جهت شفافیت بیشتر بانکی و حفظ و صیانت از حق و حقوق مشتریان بانک ها، نهادها و سازمان های مختلف تعداد حساب های مشتریان بانکی محدود شده است. به واقع این دستورالعمل که به منظور تعیین و تکلیف حساب های مازاد و مطالبه نشده است؛ به تمامی بانک ها و موسسات اعتباری ابلاغ شده و اجرای آن ضرورتا اعلام شده است. بدین ترتیب طبق ماده 19 این دستورالعمل هر مشتری تنها بایستی اقدام به افتتاح و نگهداری یک حساب کند که به شرح زیر می باشد:

یک حساب سپرده قرض الحسنه انفرادی
یک حساب سپرده قرض الحسنه مشترک
یک حساب سپرده قرض الحسنه جاری انفرادی
یک حساب سپرده قرض الحسنه جاری مشترک
یک حساب سپرده کوتاه مدت انفرادی
یک حساب سپرده کوتاه مدت مشترک
بدین ترتیب از چند حساب باز کردن در هر یک از موارد بالا بایستی خودداری کند. البته در زمینه حساب های بلندمدت و تسهیلات هیچ گونه محدودیتی اعلام نشده است. بنابراین به طور کلی تمامی مشتریان بانکی می بایست نسبت به تعیین و تکلیف و بستن حساب های مازاد خود هر چه سریعتر به بانک ها و موسسه های اعتباری مراجعه کنند و در صورت عدم مراجعه مشتری، خود بانک ها و موسسه های اعتباری می توانند مانده حساب مشتریان را به حساب آن ها با همان سرفصل انتقال دهند. با ذکر این توضیحات در صورتی که بخواهید از بانک ها و موسسه های اعتباری تسهیلات مختلفی را بگیرید؛ تنها می بایست رتبه خوبی در سامانه اعتبارسنجی مشتریان بانک داشته باشید که منوط به بازپرداخت بدهی های شما سر موعد مقرر شده است. طبق این گزارش محدودیتی در زمینه حساب های تسهیلات نیست؛ ولی می بایست طبق محدودیت حساب های بانکی خود تنها دارای یک حساب به شرح و بسط فوق باشید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.