بررسی برگشت خوردن چک ها در سامانه اعتبارسنجی مشتریان

برگشت خوردن چک ها یکی از عوامل بسیار حائز اهمیت در سامانه اعتبارسنجی مشتریان به شمار می آید. چرا که با هر بار برگشت خوردن چک یک فرد یا افراد حقیقی و حقوقی ممکن است رتبه اعتباری آن ها کاهش یابد. بنابراین تمامی افراد می بایست همواره نسبت به عدم برگشت چک های خود اهتمام ورزند تا بتوانند از تسهیلات مختلف بانکی به خوبی بهره مند شوند. کلیه فعالان تجاری که مبادلات خود را با چک انجام می دهند؛ در پی شیوع ویروس کرونا با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده اند. به گونه ای که در بسیاری از موارد با خالی بودن حساب آن ها چک هایشان برگشت خورده است. بنابراین با در نظر گرفتن تمامی این مسائل از همان ابتدای امر تصمیمات مختلفی در این راستا گرفته شد که یکی از جدیدترین آن ها مربوط به همین اردیبهشت ماه سال جاری است. چرا که با وجود تعطیلی چند وقت اخیر که کلیه اصناف و گروه های شماره یک فعالیتی نداشته اند و عملا نتوانستند اجناس خود را به فروش برسانند؛ تصمیم بر آن شده است که یک دوره تنفس به مبادلات چک داده شود که در این خصوص در ادامه مطلب بیشتر می خوانیم. این تصمیم از آن جهت اعمال شده است تا رتبه اعتباری افراد مختلف در سامانه های اعتبارسنجی نزول نیابد و آن ها بتوانند چک های خود را پس از سپری شدن دوره تنفس پاس کنند.

عدم برگشت خوردن چک ها تا 20 اردیبهشت

عدم برگشت خوردن چک ها تا 20 اردیبهشت

عدم برگشت خوردن چک ها تا 20 اردیبهشت

طبق گزارشی که از طرف معاون اقتصادی رییس جمهور اعلام شده است؛ با تصویب ستاد ملی کرونا تصمیم بر آن شده است که تا بیستم اردیبهشت سال جاری تنفسی به مبادلات چک داده شود. بدین ترتیب کلیه بانک ها و موسسه های اعتباری باید از صدور گواهی عدم پرداخت چک جلوگیری نمایند تا رتبه اعتباری فعالان تجاری در سامانه های اعتبارسنجی متزلزل نگردد و آن ها مجبور به پر کردن نمونه فرم اعتبارسنجی مشتری به افراد مختلف نشوند. این تصمیم به فعالان اقتصادی کمک می کند تا همچنان بتوانند روی پای خود بایستند و به فعالیت های خود بدون برگشت خوردن چک های خود ادامه دهند. بنابراین اگر تا پیش از تعطیلی چند هفته ای اخیر کلیه بازارها در کشور هر یک از افراد حقیقی و حقوقی چک هایی را صادر کرده باشند و به علت عدم فروش محصولات و اجناس خود نتوانسته اند موجودی حساب خود را پر کنند؛ به جهت جلوگیری از مشکلات زنجیره وار اقتصادی و تنزل رتبه اعتباری افراد در سامانه اعتبارسنجی آن ها می توانند از این دوره تنفس استفاده کرده و پس از سپری شدن این دوره با از سرگیری معاملات تجاری خود بتوانند حساب خویش را پر کرده تا چک های آن ها برگشت نخورد. با فراهم شدن این فرصت تمامی صاحبان مشاغل مختلف این امکان را دارند تا پس از بازگشایی مجدد کسب و کارهای خود با خیال راحت و بدون دغدغه به فعالیت های خویش پرداخته و حساب خود را پر کنند. بنابراین تا پیش از 20 اردیبهشت هیچ چکی در بانک ها و سازمان ها و موسسه های مختلف اعتباری برگشت داده نمی شود و از این تاریخ به بعد باز شرایط به روال عادی خود برمی گردد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.