پرداخت بدهی های بانکی سر موعد مقرر شده در جهت ارتقای رتبه اعتباری

هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مشتریان بانکی به جهت حفظ و ارتقای رتبه اعتباری خویش می بایست همواره نسبت به رتبه اعتباری خویش در سامانه اعتبارسنجی اقدام کنند. چرا که در صورت تعویق بدهی های خود در نظام بانکی، رتبه اعتباری آن ها افت کرده و بدین ترتیب امکان بهره مندی از هر گونه تسهیلات بانکی از آن ها سلب می گردد. به همین جهت است که در سامانه جامع اعتبارسنجی فاکتورهای بسیار مهمی را مدنظر قرار می دهند که با مدنظر قرار دادن هر یک از آن ها از جمله پرداخت به موقع و سر موعد مقرر شده بدهی های بانکی و نداشتن چک برگشتی در پرونده آن ها به این افراد امتیاز اعتباری بالایی تعلق می گیرد و آن ها می توانند همواره با در دست داشتن رتبه اعتباری بالای خود از مزایای بانکی بهره مند گردند. کلیه بانک ها نیز موظف هستند که تنها تسهیلات و وام های خود را به افرادی اعطاء سازند که بدهی های خود را سر وقت پرداخت نموده اند و رتبه اعتباری بالایی دارند و از اعطای تسهیلات به سایر افراد امتناع می ورزند. اما با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد و به ویژه واحدهای تولیدی از پرداخت بدهی های خود به سیستم بانکی محروم شده اند. در ادامه در همین راستا جدیدترین تصمیم را در این زمینه بررسی خواهیم کرد.(آگاهی از رتبه اعتباری با دریافت گزارش اعتبارسنجی)

ارتقای رتبه اعتباری با پرداخت بدهی های معوق

ارتقای رتبه اعتباری با پرداخت بدهی های معوق

تمدید درخواست مهلت پرداخت واحد های تولیدی بعد از اعتبار سنجی بانک

با توجه به شیوع ویروس کرونا و ورشکستگی یا عدم فروش اجناس و محصولات بسیاری از واحدهای تولیدی، آن دسته از واحدهای تولیدی که بدهی هایی داشتند؛ درخواست مهلت پرداخت بدهی های خود را پس از اعتبارسنجی بانک داشتند. چرا که آن ها نتوانستند تا پایان شهریور ماه 1399 بدهی های خود را پرداخت کنند. بر همین اساس طبق گزارشی که از شورای پول و اعتبار جدیدا ارائه شده است؛ این مهلت برای واحدهای تولیدی تا یک سال تمدید شده است. بدین ترتیب آن ها می توانند تا پایان شهریور ماه 1400 نسبت به بدهی های معوق خویش اقدام کنند تا بدهی های معوق سبب نزول رتبه اعتباری آن ها در سامانه اعتبار سنجی نشوند. بر همین اساس بانک ها و سایر موسسه های اعتباری با در نظر گرفتن این مهلت یک ساله به واحدهای تولیدی و دادن مهلتی که به آن ها داده شده است؛ در صورت نیاز به تسهیلات بانکی این بدهی ها را در نظر نگرفته تا هیچ گونه اختلالی در رتبه اعتباری آن ها صورت نگرفته و آن ها بتوانند از وام ها و تسهیلات مختلف بانکی نهایت بهره را ببرند.

تاثیر کرونا بر کسب و کارهای مختلف

با همه گیری ویروس کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی نتوانستند به مثابه سال های گذشته فروش داشته باشند و کسب درآمد کنند. به همین جهت برخی از آن ها بدهی های مختلفی را به بار آوردند و چک های آن ها نیز برگشت خوردند. اما با توجه به تاثیر چک برگشتی و بدهی های معوق در اعتبارسنجی بانکی، شورای پول و اعتبار به آن ها مهلت داده است تا بتوانند بدهی های خود را در زمان دیگری پرداخت نمایند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.