اعتبارسنجی بانکی در جهت اطمینان بخشی سیستم بانکی

هر یک از مشتریان بانکی از نظر میزان تعهد و مسئولیت پذیری در خصوص پرداخت بدهی های خود به سیستم بانکی متفاوت می باشند. به این صورت که برخی از افراد حقیقی و حقوقی نسبت به بازپرداخت بدهی های خود به بانک به عنوان مشتریان بانکی عملکرد متفاوتی دارند. برخی از آن ها پس از اعتبار سنجی بانکی از مزایا و تسهیلات گوناگون بانک های مختلف بی بهره خواهند شد و برعکس برخی دیگر از آن ها با توجه به رتبه اعتباری بالایی که در سامانه های اعتبارسنجی با توجه به عملکرد بانکی خویش کسب کرده اند؛ می توانند از وجود تسهیلات مختلف در جهت رفع نیازهای خود به خوبی در هر یک از بانک های مختلف بهره مند گردند. بنابراین عملکرد هر یک از افراد حقیقی و حقوقی در سیستم بانکی با یکدیگر متفاوت می باشد و این بستگی به میزان تعهد و مسئولیت پذیری افراد مختلف به بدهی های بانکی آن ها دارد. کسانی که با پول دیجیتال یا همان رمز ارز در ارتباط هستند و سرمایه خود را در این راستا قرار داده اند؛ می بایست به مانند سایر فعالان تجاری به فکر رتبه اعتباری خویش در سامانه اعتبار سنجی باشند تا با بازپرداخت بدهی های خویش در موعد مقرر شده به نظام بانکی بتوانند از بانک های عامل وام ها و تسهیلات مختلفی را دریافت نمایند. در ادامه بیشتر در خصوص رمز ارز و پول دیجیتال صحبت به میان خواهد آمد.

رمز ارز یا پول دیجیتال چیست؟

رمز ارز یا پول دیجیتال

رمز ارز یا پول دیجیتال

این روزها افراد بسیار زیادی هستند که رو به بازار رمز ارز یا پول دیجیتال آورده اند و در این زمینه سرمایه گذاری می کنند. سرمایه گذاری در زمینه بازارهای جهانی برای هر فردی با کسب و کارهای مختلف و حتی مردم عادی میسر می باشد. رمز ارز یا پول دیجیتال بدین ترتیب است که شما در بازارهای جهانی سرمایه گذاری می کنید و با یک سری رمز ارز از جمله بیتکوین و اتریوم و... با قواعد و قوانین خاص خود فعالیت خود را در این حوزه سرمایه گذاری صورت می بخشید تا با توجه به عدم دخالت هر یک از دولت ها و سیاست گذاری ها در آن بتوانید زودتر به کسب سود و موفقیت در این زمینه سرمایه گذاری دست یابید؛ ولی در عین حال نباید از ریسک های آن نیز غافل ماند. به رمز ارز، پول دیجیتال نیز اطلاق می گردد. چرا که پول و سرمایه داد و ستد شده در این بازار به مانند سایر بازارهای تجاری نیست و کلیه معاملات در بستر اینترنت و به کمک تکنولوژی و دیجیتال صورت می پذیرد. این نوع از ارزهای دیجیتال که به صورت الکترونیکی ذخیره می شوند و از فردی به فرد یا افراد دیگر منتقل می شوند؛ بر مبنای صفر و یک داد و ستد می شوند. ارزهای دیجیتال را به صورت دیجیتالی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می دهند و با ارزهای دیگر که قابل لمس هستند؛ به طور کلی متفاوت می باشد. بنابراین ارز دیجیتال جنبه فیزیکی نداشته و ساختار آن با ساختار سایر اوراق بانکی و سکه ها و ارزهای مختلف از جمله دلار و یورو متفاوت می باشد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.