وجود چک های برگشتی در پرونده افراد با اعتبارسنجی بانکی

با توجه به این مسئله که وجود چک برگشتی در پرونده افراد پس از اعتبارسنجی سبب محروم شدن افراد حقیقی و حقوقی از هر گونه تسهیلات بانکی می گردد؛ معمولا کلیه مشتریان بانکی به دنبال ارتقای رتبه اعتباری خود در سامانه ملی اعتبارسنجی هستند که حفظ و ارتقای رتبه اعتباری بانک ها نیز منوط به عدم برگشت خوردن چک ها و پرداخت بدهی ها و اقساط بانکی است تا پس از اعتبارسنجی بانک ها در صورت خوش حساب بودن مشتریان بانکی هر یک از مشتریان بتوانند از خدمات و تسهیلات بانکی خود به خوبی بهره مند شوند. سامانه ملی اعتبارسنجی در این راستا شرایطی را فراهم آورده است تا به صورت لحظه ای و آنلاین کلیه مشتریان بانکی نسبت به رتبه اعتباری خود مطلع گردند. بانک ها و سایر نهادهای مالی نیز می توانند با در نظر گرفتن هر یک از این رتبه های اعتباری پس از مطلع شدن از میزان رتبه اعتباری مشتریان خویش در سامانه اعتبارسنجی نسبت به اعطای تسهیلات به مشتریان خویش یا عدم اعطای تسهیلات تصمیم گیری نمایند. بر اساس آخرین گزارش هایی که در شرکت های اعتبارسنجی در خصوص چک های برگشتی انجام شده است؛ بد حساب ترین و خوش حساب ترین استان ها نسبت به چک های برگشتی اعلام شده است که در ادامه در خصوص کمترین تعداد چک برگشتی در استان های مختلف صحبت خواهیم کرد.

کمترین تعداد چک برگشتی در کدام استان بوده است؟

درج چک برگشتی در پرونده افراد در سامانه اعتبارسنجی بانکی

کمترین تعداد چک برگشتی در کدام استان بوده است؟

بر اساس آخرین گزارش در دی ماه سال جاری تعداد چک های برگشتی مشتریان مختلف بانک ها کمتر شده است. بیشترین چک های برگشتی همچنان به استان تهران تعلق دارد که درصد بالایی را به خود اختصاص داده است. اما در این بین استان هایی هم بوده اند که کمترین تعداد چک های برگشتی را به خود اختصاص داده اند. از بین تمامی استان های کشور، سه استان گیلان، البرز و مازندران به ترتیب با 5.8، 7.2 و 7.3 درصد کمترین چک برگشتی را نسبت به سایر استان های دیگر به خود اختصاص داده اند که این نشان دهنده رتبه اعتباری بالای افراد حقیقی و حقوقی در این استان ها در سامانه ملی اعتبارسنجی بانکی است. از نظر ارزش چک های برگشتی نیز باز استان های گیلان، البرز و سمنان به ترتیب با 9.6، 9.7 و 10.1 درصد کمترین نسبت ارزش چک برگشتی را نسبت به ارزش کل چک های برگشتی در کل کشور به خود اختصاص داده اند. مشتریان بانکی و افراد حقیقی و حقوقی در این استان ها با توجه به قوانین جدید چک برگشتی و با توجه به محروم شدن آن ها از تسهیلات بانکی تمامی هم و غم خویش را بر آن نهاده اند تا با نداشتن چک برگشتی بتوانند در مواقع ضروری از تسهیلات بانکی و وام های مختلف بانک ها استفاده کنند تا بخشی از نیازهای خود را این گونه پاسخ گویند. بنابراین با توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت که وجود چک برگشتی در پرونده افراد مختلف؛ میزان رتبه اعتباری افراد پایین می آید و آن ها از تسهیلات بانکی بی بهره خواهند ماند؛ مشتریان موجود در استان های گیلان، البرز، مازندران و سمنان نسبت به این مسئله بسیار پایبند بوده اند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.