بهره مندی از گزارش های اعتبار سنجی بانکی

گزارش های اعتبار سنجی بانکی که شرکت های اعتبارسنجی مختلف ارائه می سازند؛ به بانک ها و موسسه های قرض الحسنه و سایر نهادهای مالی کمک بسیار زیادی می کنند. در هر یک از این گزارش ها، اطلاعات دقیق و کاملی از عملکرد بانکی مشتریان بانکی ارائه می شود تا در نهایت با دادن یک رتبه اعتباری به این دسته از افراد داده شود تا بدین ترتیب بتوان هر افراد خوش حساب را از بدحساب تفکیک نمود. بنابراین گزارش های اعتبارسنجی بانکی کمک بسیار زیادی به سیستم بانکی و در نهایت اقتصاد یک کشور کرده اند. چرا که وجود افراد بدحساب و ظهور چک های برگشتی بسیار زیاد در یک کشور باعث افت اقتصادی یک جامعه می گردد. به همین جهت است که همه ساله قوانین جدیدی برای چک های برگشتی در کشورهای مختلف اتخاذ می گردد تا بدین ترتیب بتوان اقتصاد آن کشور را سال به سال به سمت رشد و شکوفایی نزدیک تر کرد و از افت آن جلوگیری به عمل آورد. شرکت های اعتبار سنجی بانک نیز در همین راستا با گزارش های به روز و لحظه ای خود در همین راستا به رشد اقتصادی کشور کمک زیادی کرده اند. حال علاوه بر سیستم بانکی همین مسئله برای معاملات تجاری به صورت اقساطی وجود دارد که در ادامه بیشتر در خصوص آن سخن خواهیم گفت.

استفاده اشخاص از سامانه اعتبارسنجی برای معاملات به صورت اقساطی

گزارش های اعتبارسنجی بانکی

استفاده اشخاص از گزارش اعتباری برای معاملات به صورت اقساطی

با توجه به این مسئله که ممکن است در معاملات تجاری که به صورت اقساطی انجام می شود؛ هیچ گونه اعتمادی میان طرفین وجود نداشته باشد؛ بهتر است از اعتبارسنجی بانکی برای بسیاری از کسب و کارها هم استفاده شود. در صورت استفاده از این سیستم اعتبار سنجی بانکی برای فروشگاه ها و یا اشخاص مختلف در معاملات تجاری خود، می توان معاملات میان دو طرف معامله را با اطمینان خاطر بیشتری به سرانجام رساند. بنابراین امروزه هر یک از اشخاص مختلف که معامله های زیادی به صورت اقساطی انجام می دهند؛ آن ها هم می توانند از گزارش های اعتبارسنجی بانکی بهره مند شوند تا با توجه به رتبه اعتباری مشتریان خویش بتوانند دست به انجام معامله یا عدم معامله میان هر فردی با رتبه های اعتباری مختلف بزنند. بنابراین تمامی افراد حقیقی و حقوقی بهتر است نسبت به حفظ و ارتقای رتبه های اعتباری خود همواره پای بند باشند. پرداخت بدهی های بانکی و بازپرداخت اقساط سر موعد مقرر شده خویش، پرداخت قبوض به موقع، عدم برگشت خوردن چک و سایر موارد دیگر به طور کلی در اعتبار سنجی بانکی مدنظر قرار می گیرد تا در نهایت بر حسب هر یک از این عوامل بتوان یک رتبه اعتباری متناسبی را به آن فرد داد.

انجام معاملات بر حسب رتبه اعتباری

امروزه حتی اشخاص حقیقی هم می توانند از گزارش های اعتبارسنجی بانکی در معاملات خویش استفاده کنند. به همین منظور با توجه به انجام معاملات مختلف بر حسب رتبه اعتباری بهتر است همواره به فکر بازپرداخت به موقع اقساط خویش بوده و تا حد امکان از برگشت خوردن چک های خود در معاملات مختلف جلوگیری کنیم تا ضمن بهره مند شدن از وام ها و تسهیلات بانکی بتوانیم در معاملات تجاری مختلف، محصولات مورد نیاز خود را به صورت اقساطی خریداری کنیم.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.