استفاده از اعتبار سنجی مشتریان در موارد مختلف

اعتبارسنجی مشتریان که در سامانه اعتبار سنجی صورت می گیرد؛ فقط منوط به سیستم بانکی نیست. هر چند که در سیستم بانکی از گزارش اعتبارسنجی مشتریان استفاده می شود تا میزان خوش حساب بودن و بد حساب بودن مشتریان خویش را مطلع شده و نسبت به اعطاء یا عدم تسهیلات به آن ها تصمیم گیری شود. اما می توان به غیر از نظام بانکی در سایر موارد مختلف دیگر هم از این سامانه اعتبار سنجی استفاده کرد. به طور کلی سامانه اعتبار سنجی در گزارش های اعتباری که از خود ارائه می سازد؛ می تواند برای بسیاری از کسب و کارهای مختلف مثمر به ثمر باشد. چرا که اعتبار سنجی مشتریان بانکی که در این سامانه ارائه می شود؛ آمارهای دقیقی را تمامی افراد حقیقی و حقوقی ارائه می سازد و همین مسئله به سایر کسب و کارها کمک می کند تا از فروش محصولات خود به مشتریان خود با توجه به رتبه اعتباری آن ها تصمیم گیری بهتری داشته باشند. همان طور که بانک ها می توانند با توجه به اعتبارسنجی مشتریان تصمیم بهتری مبنی بر اعطای وام ها و تسهیلات خود به افراد خوش حساب داشته باشند. بنابراین سامانه جامع اعتبارسنجی توانسته است در این راستا بسیار موفق عمل کند و تاثیر بسیار زیادی روی کاهش چک های برگشتی تمامی افراد حقیقی و حقوقی داشته باشد و آن ها را تشویق به افزایش رتبه اعتباری خود کند تا بدین ترتیب هم رتبه اعتباری آن ها بیشتر شود و هم به طور کلی اقتصاد یک کشور بتواند نوپا بماند و با افت رو به رو نشود.

فروش اقساطی خودرو و لزوم نیاز به اعتبارسنجی مشتریان

لزوم نیاز به اعتبارسنجی مشتریان در زمینه فروش اقساطی خودرو

فروش اقساطی خودرو و لزوم نیاز به اعتبارسنجی مشتریان

یکی از کسب و کارهایی که امروزه می توانند از سامانه اعتبارسنجی مشتریان به خوبی استفاده نمایند؛ نمایشگاه اتومبیل می باشد. در نمایشگاه اتومبیل ممکن است مشتریان شما درخواست خرید اقساطی اتومبیل مورد پسند خود را داشته باشند که در این صورت با توجه به غریبه بودن فرد مورد نظر و عدم اعتماد به وی الزاما نیاز به (اعتبارسنجی مشتریان توسط سامانه جامع اعتبارسنجی) می شود. به این صورت که در سامانه اعتبار سنجی مشتریان به راحتی می توان از فرد مورد نظر استعلام گرفت و نسبت به رتبه اعتباری وی در نظام بانکی و چک های برگشتی وی مطلع گردید و سپس نسبت به فروش اقساطی خودروی مورد نظر تصمیم گیری نمود. در صورتی که پس از اعتبارسنجی مشتریان، فرد متقاضی خرید اتومبیل از رتبه خوب و قابل قبولی برخوردار بود و چک برگشتی هم در کارنامه وی دیده نشد؛ می توان با اطمینان خاطر بیشتری اتومبیل را به صورت اقساطی به چنین فردی فروخت و برعکس در صورتی که پس از استعلام در کارنامه بانکی وی چک های برگشتی زیادی بود و وی نسبت به بدهی های بانکی خود هیچ گونه تعهدی نداشته و دائما آن ها را با تاخیر پرداخت می نموده است؛ چنین فردی دارای رتبه اعتباری پایینی بوده و نمی توان به صورت اقساطی هیچ اتومبیلی را به وی فروخت. بنابراین نیاز به اعتبار سنجی مشتریان در این گونه از نمایشگاه ها و صاحبان کسب و کارها بسیار مهم و حیاتی است.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.